اعلانیه

ویژگی‌های مهم اجاره دفتر کار

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 9 بازدید
اعلانیه

تهیه چک لیست یکی از الزامات اصلی برای اجاره دفتر کار مناسب محسوب می‌شود و لازم است تمام ویژگی‌های اصلی را بر اساس اولویت رعایت کنید.

محیط فیزیکی و فضاهای کاری مناسب تاثیر بسیار مثبتی رو کارایی و عمکرد پرسنل یک شرکت دارد. به طوری که بر اساس مقاله منتشر شده در سایت sciencedirect.com ، در صورتی که محیط فیزیکی محل کار از شرایط خوب و مناسبی برخوردار باشد تا ۲۰ درصد میزان بهبود کارایی پرسنل افزایش پیدا می‌کند. در مقابل در صورتی کارکنان یک شرکت فعالیت خود را در محیطی فاقد از ویژگی‌های مثبت و نامناسب دنبال کنند، عملکردشان تضعیف می‌شود.

با توجه به اهمیت ویژه فضای محیطی محل کار، به عنوان صاحب کسب و کار باید پیش از اجاره دفتر کار، تحقیقات لازم را انجام داده و متناسب با ویژگی‌های یک دفتر کار مناسب، اقدام نمایید. چرا که قرار است فعالیت و رشد کسب و کار شما در این مکان صورت بگیرد، پس بهتر است با دقت بالا محل کار مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس نوع کاری که قرار است انجام دهید، به سراغ اجاره آن بروید.

بنابراین صاحبان مشاغل و یا افرادی که به عنوان نماینده شرکت قرار است به دنبال یک دفتر کار مناسب باشند باید از قبل چک لیستی از ویژگی‌های مثبت دفتر کار را تهیه کنند و بر اساس اقدامات لازم را انجام دهند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، برخی از این ویژگی‌های حائز اهمیت اجاره محل کار را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بخشی از دغدغه این دسته از افراد تا حدودی کاسته شود. پیش از آنکه با ویژگی های مهم محل کار مناسب برای اجاره آشنا شوید توصیه می‌شود به پلتفرم‌های معتبر انتشار آگهی املاک مسکونی و اداری از جمله نیازمندی‌های همشهری مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان محل کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

موقعیت مکانی اجاره دفتر کار

اولین و مهمترین ویژگی برای انتخاب اجاره دفتر کار، موقعیت مکانی است. دسترسی آسان تمام پرسنل به محل کار باعث خواهد شد تا میزان خستگی نباشی ناشی از رفت و آمد به شرکت تا حد زیادی کاهش پیدا کند و کارکنان بلافاصله پس از ورود به محل کار با کمترین میزان استراحت، فعالیت خود را آغاز کنند. اما در صورتی که محل کار در موقعیت مکانی مناسبی قرار نگرفته باشد و با محل سکونت کارکنان فاصله زیادی داشته باشد، تاثیر منفی در عملکرد پرسنل ایجاد خواهد شد.

در انتخاب محل کار به کارفرمایان توصیه می‌شود دفتر کاری برای اجاره انتخاب کنند که حداقل مقدور در مرکز شهر واقع شده باشد و یا در مکانی قرار گرفته باشد که دسترسی به آن برای پرسنل راحت‌تر باشد. همچنین موقعیت مکانی در شرایطی باشد که افراد فاقد خودروی شخصی بتوانند به راحتی از طریق خودروهای عمومی مانند مترو و یا اتوبوس خود را به محل کار برسانند.

میزان روشنایی اجاره دفتر کار

کیفیت روشنایی یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی یک دفتر کار مناسب است که نباید نسبت به آن بی‌‎توجهی نشان داد. بدین منظور برای اجاره دفتر کار بهتر است سراغ دفاتری بروید که بتوان از میزان نور خورشید بیشتر بهره وری را برد. برخورداری از نور طبیعی باعث خواهد شد تا حدود زیادی میزان هزینه‌های قبوض برق کاهش پیدا کند. در صورتی که محل مورد نظر از نور طبیعی کمی برخوردار است باید به لحاظ سیستم نوردهی، بسیار مناسب باشد تا سلامتی بینایی پرسنل به دلیل عدم رعایت روشنایی مناسب به خطر نیفتد.

متراژ اجاره دفتر کار

متراژ دفتر کار مورد نیاز باید متناسب با وسعت کسب و کار و میزان فعالیت‌‎ها تعیین و انتخاب شود. دفتر کار با متراژ بسیار کم برای کسب و کارهای بزرگ بسیار مشکل ساز خواهد بود و ممکن است پرسنل به دلیل کمبود جا ابزار نارضایتی کرده و عملکردشان تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین به منظور جلوگیری از افزایش شیوع “او میکرون” بهتر است دفتر کاری انتخاب کنید تا ضمن رعایت فاصله پرسنل در محل کار، سلامتی آنها به خطر نیفتد.

قیمت اجاره دفتر کار

یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کارهای کوچک که به تازگی قصد دارند فعالیت خود را آغاز کنند، هزینه‌های مربوط به اجاره دفتر کار است. لازمه شروع هر کسب و کاری برنامه ریزی دقیق بودجه و هزینه‌های خرد و کلان مربوط به فعالیت است. حتی در این بین ممکن است هزینه‌هایی جانبی خارج از برنامه ریزی ایجاد شود که کارفرما را در جریان فعالیت غافل گیر کند. بنابراین برای اینکه بتوان به خوبی بودجه مورد نظر را مدیریت کرد تا در جریان فعالیت با مشکلات احتمالی روبه رو نشد، بهتر است دفتر کاری انتخاب کنید که بتوان بابت اجاره و رهن هزینه کمتری پرداخت کنید تا درگیر وام و بدهی نشوید. چرا که میزان و زمان دستیابی به درآمد در هر کسب و کاری به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.

امکانات اجاره دفتر کار

این که محل کار در موقعیت مناسب جغرافیایی و در مرکز شهر واقع شده است دلیلی بر اینکه دفتر کار خوبی اجاره کرده‌اید نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در اجاره دفتر کار، امکانات مناسب است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود. کف پوش سالم، رنگ بندی فضاهای ملک، وجود قفسه‌ها و یا کمد دیواری‌های مرتب و جا دار از حداقل‌ترین امکاناتی است که باید یک دفتر کار از آن برخوردار باشد. حتی با وجود اینکه پرسنل شرکت با نبود برخی از امکانات کنار بیایند، اما ممکن است شما فرد و یا گروهی را به عنوان میهمان به محل کارتان دعوت کنید که در این بین آبرو شما در گرو چنین امکاناتی قرار گیرد.

ظاهر اجاره دفتر کار

از جمله ملاک‌های انتخاب دفتر کار مناسب، نمای خارجی ملک مورد نظر است که کاملا به چشم می‌آید. یکی از مواردی که انگیزه پرسنل را برای فعالیت در محل کار افزایش می‌دهد، ظاهر مناسب ساختمانی است که دفتر کار شما در آن قرار دارد. پیش از بازدید داخل دفتر کار، بهتر است نمای ساختمان را به طور دقیق ملاحظه کنید و اگر به چشم‌تان یک ساختمانی با ظاهری نامناسب آمد از اجاره آن صرف نظر کنید.

دسترسی به پارکینگ و آسانسور

نبود جای پارک یکی از دغدغه‌های اصلی کارکنان شرکت محسوب می‌شود. چنین شرایطی باعث خواهد شد تا پرسنل شرکت برای یافتن جای پارک زمان زیادی را صرف کنند یا حتی مجبور باشند برای یافتن جای پارک، یکی دو ساعت زودتر از خانه خود را بیرون بیایند تا بتوانند خودروی خود را در محل مناسب و نزدیک دفتر کار پارک کنند. در صورتی که قصد اجاره دفتر کار را دارید بهتر است به دسترسی پرسنل به پارکینگ اختصاصی و یا عمومی توجه کنید. همچنین وجود آسانسور جهت دسترسی کارمندان و مراجعه کنندگان به طبقات یکی الزامات اجاره دفتر کار است. بخصوص آنکه محل مورد نظر در طبقات بالایی یک ساختمان بدون آسانسور قرار گرفته باشد.

وضعیت صدای اجاره دفتر کار

در شهرهای بزرگ، هیاهو و سر و صدای زیاد کاملا به امری طبیعی تبدیل شده است. اما برای اینکه توقع داشته باشید پرسنل شرکت در شرایط آرام و ساکت به خوبی فعالیت کنند بهتر است محل کاری را انتخاب کنید که از شیشه‌های دو جداره برخوردار باشد تا سر و صدا، خللی در کار پرسنل ایجاد نشود.

سیستم سرمایشی و گرمایشی اجاره دفتر کار

یک دفتر کار مناسب از یک سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کاملا استاندارد برخوردار است. ممکن است در فصلی از سال مانند بهار و یا پاییز به دنبال اجاره دفتر کار باشید که نسبت به سرما و گرما بی‌توجه باشید. اما توصیه می‌شود حتما به این موضوع توجه کنید تا در فصول تابستان و زمستان، خود و پرسنل‌تان با مشکل مواجه نشوید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *