اعلانیه

راهنمای خرید خانه در منطقه ۸ تهران

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 12 بازدید
اعلانیه

راهنمای خرید خانه در منطقه ۸ تهران

منطقه ۸ به عنوان یکی از مناطق تهران بر اساس تغییرات قیمتی و امکانات دسترسی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

این منطقه که به عنوان قدیمی‌ترین منطقه تهران شناخته می‌شود، در بخش شرقی شهر بزرگ تهران واقع شده است. منطقه ۸ از ۳ ناحیه تشکیل شده است و هر یک از نواحی از امکانات مختلفی فرهنگی، درمانی، دسترسی و .. برخوردار هستند و متقاضیان خرید خانه در این منطقه شرقی می‌توانند براساس موقعیت و امکانات، محله مورد نظر ملک خود را انتخاب کنند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی منطقه ۸ تهران

این منطقه از شمال و شمال شرقی به بزرگراه رسالت در منطقه ۴، از جنوب به خیابان دماوند در منطقه ۱۳، از غرب به سبلان جنوبی و استاد حسن بنا در منطقه ۷ منتهی می‌شود. در آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵، تعداد جمعیت منطقه ۸ تهران ۴۲۵،۰۴۴ است که در این بین ۲۰۸،۲۸۴ نفر مرد و۲۱۶،۷۶۰ نفر زن در سرشماری فوق به ثبت رسیده است. همچنین بیش از ۵۰ درصد از املاک این منطقه نیز مسکونی است. از ویژگی‌های مهم این منطقه می‌توان به کارمند نشین بودن منطقه و سکونت نیمی از ارامنه تهران در منطقه فوق نیز اشاره کرد.

محله‌های منطقه ۸ تهران

منطقه ۸ تهران شامل ۳ ناحیه است که هر یک از نواحی از محله‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به اختصار به معرفی هر یک ناحیه های این منطقه می‌پردازیم.

ناحیه یک منطقه ۸

این از شمال و شمال شرق به خیابان رسالت، از جنوب به خیابان دماوند و از غرب به خیابان شهید آیت منتهی می‌شود. بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیت کل ناحیه یک  ۱۲۴،۰۱۵ نفر برآورد شده است. این ناحیه از محله هایی شامل تهرانپارس، دردشت و مدائن تشکیل شده است. از جمله مهم ترین مراکز فرهنگی این ناحیه می توان به سرای محله تهران پارس و دردشت، کتابخانه شبانه روزی گلبرگ و خانه فرهنگ میدان ۱۶ اشاره کرد. مرکز جراحی تهرانپارس، اورژانس شهرداری منطقه ۸ و درمانگاه شبانه روزی آراز از جمله مراکز درمانی ناحیه یک محسوب می‌شود.

ناحیه ۲ منطقه ۸

ناحیه ۲ از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان دماوند و سلیمی افضل، از شرق به خیابان شهید آیت و از غرب به  بزرگراه امیرالمومنین علی(ع)، مسیل باختر و خیابان شهید داوودی منتهی می‌شود. تعداد جمعیت ثبت شده ناحیه ۲ در سال ۱۳۹۵ ، ۱۲۷،۴۴۹ نفر اعلام شده است. در مساحت ۴۱۰،۲۱ هکتاری این ناحیه ۵۷ مدرسه، ۴۴ خانه فعال در سرای محله و ۱۶ بوستان وجود دارد. هفت حوض، فدک، نارمک و زرکش به عنوان محله های این ناحیه محسوب می‌شود. سرای محله هفت حوض، فرهنگسرای خانواه و کتابخانه شبانه روزی شقایق به عنوان مراکز فرهنگی این منطقه شناخته می شود.

ناحیه ۳ منطقه ۸

این ناحیه از شمال به بزرگراه رسالت از جنوب به خیابان دماوند و سلیمی افضل، از شرق به بزرگراه امیرالمومنین علی(ع)، مسیل باختر و خیابان شهید داوودی از غرب به خیابان استاد حسن بنا منتهی می‌شود. این ناحیه از محله های کرمان، مجیدیه و لشگر تشکیل شده است. باغ موزه مینیاتوری، پارک آموزش فرهنگ ترافیک، پردیس فرهنگی امام هادی (ع) به عنوان مراکز مهم فرهنگی این ناحیه به شمار می‌آید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *