اعلانیه

خبر خوب به متقاضیان خرید مسکن

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 13 بازدید
اعلانیه

خبر خوب به متقاضیان خرید مسکن

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که در دهک‌های یک تا سه (تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) قرار دارند نیازی به پرداخت آورده اولیه ندارند.

طرح نهضت ملی مسکن به منظور حمایت از اقشار کم درآمد استان‌های کشور از سوی دولت فعلی ایجاد شد. خانواده‌هایی که از داشتن مسکن محروم هستند و از توانانی مالی مناسبی برای خرید خانه نیز برخوردار نیستند می‌‎توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir اقدام به ثبت نام نمایند. در صورتی که شرایط این دسته از متقاضیان با آیین نامه اعلام شده از سوی وزارت مسکن مطابقت داشته باشند، مراحل بعدی طرح نهضت ملی مسکن به آنها ابلاغ می‌شود.

آورده اولیه دهک‌های یک تا سه نهضت ملی مسکن

در راستای حمایت از خانوارهایی که قدرت پرداخت آورده اولیه این طرح را ندارند، با اعلام وزارت مسکن دهک‌های یک تا ۳ در ابتدا آورده نیاورند. خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) و بهزیستی در این ۳ دهک قرار دارند. بر اساس مصوبات صورت گرفته برای این دسته از اقشار در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی در نظر گرفته خواهد شد.

آورده اولیه سایر دهک‌های نهضت ملی مسکن

این وزارتخانه در خصوص سایر اقشاری که در دهک‌های یک تا ۳ قرار ندارند اعلام کرده است که این دسته از متقاضیان می‌بایست از ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه برخوردار باشند. این اقشار در طول دوره ساخت که بین ۲ تا ۳ سال است نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نمایند.

قیمت طرح نهضت ملی مسکن

آورده متقاضیان هم اکنون بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است، در حالی که در ابتدای اجرای طرح در سال ۱۴۰۰ قیمت تمام شده طرح فوق بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برآورده شده بود. در حال حاضر این افزایش قیمت بر روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر گذاشته است.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *