اعلانیه

آشنایی با منطقه ۳ برای خرید خانه

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 19 بازدید
اعلانیه

آشنایی با منطقه ۳ برای خرید خانه

سرمایه دارانی که قصد خرید خانه در یکی از مناطق تهران را دارند، منطقه ۳ به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و خانه‌های لوکس، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

همان طور که می‌دانید سرمایه گذاری در امور ملک همواره به عنوان یکی از مطئمن‌ترین و پودسودترین سرمایه گذاری در کشور شناخته می‌شود. اما با این وجود در صورتی که با آگاهی کامل نسبت به خرید ملک اقدام نشود، ممکن است تمامی سرمایه‌های صرف شده در این زمینه از بین برود. حال با توجه به افزایش قیمت طی خانه چند سال اخیر لازم است پیش از هرگونه اقدامی برای خرید ملک، اطلاعات لازم درباره منطقه مورد نظر بدست آورید. ما در ادامه معرفی مناطق مختلف تهران، در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، شما را با منطقه ۳ آشنا می‌کنیم که در ادامه می‌خوانید.

معرفی منطقه ۳ تهران

این منطقه از شمال به بزرگراه‌های شهید چمران، شهید مدرس و صدر، از شرق نیز به خیابان پاسداران و بخشی از شریعتی و از جنوب به بزرگراه‌های رسالت و همت منتهی می‌شود. منطقه ۳ با مساحتی بالغ بر ۳ هزار هکتار، به عنوان یکی از بزرگترین منطقه تهران شناخته می‌شود.

محله‌های منطقه ۳ تهران

این منطقه از ۶ ناحیه و ۱۲ محله برخوردار است. قلهک، قبا، حسن‌آباد زرگنده، آرارات، اختیاریه، دیباجی، امانیه، دروس، میرداماد، ظفر و ونک به عنوان محله‌های اصلی منطقه ۳ به شمار می‌آید. در ادامه به بررسی برخی از محله‌های اصلی این منطقه می‌پردازیم.

محله دیباجی

ساخت خانه‌های لوکس و گران قیمت در این محله باعث شده تا محله دیباجی به عنوان یکی از محله‌های مرفه نشین تهران شناخته شود. کوچه باغ‌های پهن و برخورداری از آب و هوای بسیار مناسب از جمله ویژگی‌های اصلی و مثبت این محله به شمار می‌آید.

محله دروس

رعایت اصول شهرسازی، وجود خانه‌های ویلایی، بافت نوسازی شده و دنج بودن از مشخصات اصلی محله دروس است. در این محله نیز خانه‌های بسیار لوکسی ساخته شده است.

محله میرداماد

یکی از محله های منطقه ۳ که علاوه بر برخورداری ار واحدهای مسکونی، از واحدهای اداری و تجاری برخوردار است، محله میرداماد است. این محله همچنین به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی مناسب تر نسبت به سایر محله های منطقه ۳، شرایط را برای خرید و اجاره ملک مهیا کرده است.

محله ظفر

قیمت خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان در محله ظفر بسیار گران است و بیشتر افرادی که از اوضاع مالی خوبی برخوردار هستند در این محله ساکن هستند.

محله ونک

ونک از جمله محله‌های قدیمی تهران به دلیل برخورداری از باغ‌های بی‌شمار در سالیان گذشته، به عنوان یکی از محله‌های خوش آب و هوا تهران شناخته می‌شود.

مسیرهای دسترسی منطقه ۳ تهران

وجود وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های مترو متعدد در سطح منطقه ۳ به کم شدن بار ترافیکی منطقه کمک ویژه‌ای کرده است. این منطقه به دلیل برخورداری از ۵ ایستگاه مترو، رفت و آمد را برای مردم آسان کرده است. دکتر شریعتی، شهید حقانی، شهید همت، قلهک و میرداماد از مجله ایستگاه های مترو منطقه ۳ محسوب می‌شود.

امکانات منطقه ۳ تهران

از جمله بوستان‌ها و فضای سبز موجود در منطقه ۳ می‌توان به پارک آب و آتش، بوستان طالقانی، بهشت مادران و پارک قدیمی ملت اشاره کرد. این منطقه از امکانات فرهنگی متعددی نیز برخوردار است که ارسباران،‌ آفتاب، رسانه و طبرستان از جمله کتابخانه و فرهنگسرای این منطقه است. امکانات رفاهی نظیر پردیس سینمایی قلهک، ‌سینما فرهنگ و سینما جوان از جمله امکانات فرهنگی دیگری هستند که در این منطقه به رفاه حال ساکنین کمک می‌کنند. در منطقه ۳ امکانات درمانی مناسبی به صورت تخصصی و فوق تخصصی در اختیار ساکنان منطقه قرار گرفته است. مراکزی که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند می‌توان به بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء، بقیه‌الله اعظم، کودکان مفید، بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر، ایرانمهر، ولی‌عصر، کیان، بیمارستان تخصصی کلیه شهید هاشمی نژاد و سوانح و سوختگی مطهری اشاره کرد.

بافت منطقه ۳ تهران

منطقۀ ۳ به دلیل وجود محله‌هایی مثل ده ونک، زرگنده، رستم آباد و قلهک و… از بافت سنتی‌تر و سبزتر نسبت به سایر مناطق تهران بهره می‌برد. امروزه با توسعۀ شهری، تمام نقاط شهر مثل منطقه ۳ دچار تغییراتی شده است اما همچنان ردپای بافت سبز و قدیمی این منطقه هنوز حفظ شده است.

قیمت خرید خانه در منطقه ۳ تهران

تغییرات قیمت خانه در منطقه ۳ همانند سایر مناطق تهران روند افزایشی را طی کرده است. در یک نمای کلی میانگین قیمت املاک نوساز در منطقه ۳ بر اساس تفکیک متراژ به صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • میانگین قیمت خانه در منطقه ۳ برای متراژ پایین‌تر از ۸۵ متر در حدود ۵ میلیارد تومان
  • میانگین قیمت خانه در منطقه ۳ برای متراژ ۸۵ تا ۱۵۰ متر در حدود ۸ میلیارد تومان
  • میانگین قیمت خانه در منطقه ۳ برای متراژ بالاتر از ۱۵۰ متر در حدود ۱۱ میلیارد تومان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *