اعلانیه
اعلانیه

وجود ابهام در خصوص الزام ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در خصوص این که افراد ملزم باشند برای ثبت سند خودرو به دفترخانه‌ها مراجعه کنند در قانون ابهام وجود دارد و در حال پژوهش و تحقیق در این باره هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بالاخره مردم برای سند خودرو باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند یا همان برگ سبز کفایت می‌کند؟ افزود: گاهی اوقات انعکاس محتویات یک پرونده تحت عنوان رای هیئت عمومی غیر از آن چیزی است که در داخل رای آمده است و در موضوع سند خودرو هم همین بحث مطرح است.

وی گفت: قطعا آنچه که در نیروی انتظامی تحت عنوان سند مالکیت خودرو صادر می‌شود، سند است چرا که نزد مقامات مسئول نوشته شده است و هیچ حقوقدانی در سند بودن آن شک ندارد.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: بحث اینجاست که آیا پس از صدور سند خودرو در نیروی انتظامی الزامی برای رفتن به دفترخانه‌های ثبت اسناد هست یا نیست؟

وی گفت: اصل رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری راجع به این مطلب نبود و برداشت‌هایی صورت گرفت و رای هیئت عمومی در خصوص توکیل غیر است یعنی آیا الزام ان کسی که سند به نامش در نیروی انتظامی صادر شد برای ثبت در دفاتر اسناد باید خودش مراجعه کند که نتیجه این شد می‌تواند وکالت هم بدهد.

وی گفت: اینکه اگر کسی برگ سبز نیروی انتظامی را گرفت الزاما باید به دفاتر اسناد رسمی هم مراجعه کند براساس قانون دارای ابهام است چرا که ما چند قانون داریم و برداشت‌های متفاوتی می‌شود و کاری پژوهشی و تحقیقی در حال انجام است که به زودی نتیجه ان اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا شما برگ سبز خودرو را سند رسمی می‌دانید؟ افزود: قطعا سند رسمی است و هیچ شبهه‌ای از این بابت نداریم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *