اعلانیه
اعلانیه

نگاهی به مشخصات گیربکس جدید 6 سرعته دستی ایران خودرو

شرکت ایران خودرو در راستای پاسخگویی و انتظارات مشتریان که از اهمیت ویژهای برای شرکت برخوردار هستند. برای آسایش و رفاه بیشتر علاقمندان و دوست داران خودرو، اقدام به طراحی و تولید گیربکس 6 سرعته دستی نموده است.

در همین راستا شرکت ایران خودرو قصد دارد ، محصولات آتی خود را (رانا پلاس ، 207 ، دنا پـلاس دسـتی و …) بـا گیربکس 6 سرعته دستی به بازار عرضه نماید .

دنده ششم در گیربکس جدید ایران خودرو وظیفه پایین نگه داشتن دور موتور را بـر عهـده دارد کـه متعاقب آن موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش فشار روی موتور در دورهای بالا میشود.

خودرو در هر دنده اقدام به شتاب گیری مجدد می کند و هر چه بازه این دنده طـولانی تـر باشـد شـتاب گیـری تـا رسیدن به سرعت های بالا بیشتر طول خواهد کشید اما در خودروهـایی بـا موتورهـای سـبک و کـم حجـم، ماننـد محصولات ایران خودرو این شتابگیری با تعداد دنـده بیشـتر افـزایش خواهـد داشـت و راننـده از دنـده 1 تـا 6، شتابگیری سریعتری را تجربه خواهدکرد لذا خودرو در مسیرهای شهری هم پویاتر خواهد شد. 

این گیربکس از مکانیزم تعویض دنده کابلی و مکـانیزم بیاژآمونـت ( میـزان صـدا ) بهـره میبـرد کـه همچـون گیربکس های روز دنیا با هدف کاهش نویز انتقالی به کابین خودرو و لرزش دسته دنده و کـاهش احتمـال خـروج دنده به کار گرفته شده است.

از جمله تغییراتی که در اجزای داخلی گیربکس انجام شده است میتوان به تغییرات در شفت های ورودی و خروجی، پوسته گیربکس، مجموعه تعویض و انتخاب دنده، ماهکهای آلومینیومی یا فولادی به جای برنجی، تغییرات در دسته دنده جهت جا رفتن دنده عقب، مسیرهای روغن رسانی و سینکرونایزرها (سامانه هماهنگ کننده) اشاره کرد. از دیگر مزایای این گیربکس میتوان به این موضوع اشاره نمود که مصرف سوخت خودرو در سرعت 120 کیلومتر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. 

38.jpg

مزایا :

· کاهش مصرف سوخت به خصوص در سرعت های بالا به دلیل کاهش دور موتور (استفاده از دنده 6)

· بهبود کیفیت و حس رانندگی با توجه به توزیع مناسب تر دنده ها

· کاهش فشار روی موتور در سرعت های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه

· هم راستا شدن با تکنولوژی های جدید و رقابت با خودروهای روز دنیا

· افزایش رضایت مشتری 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *