اعلانیه
اعلانیه

معرفی خودروی ضدگلوله و جعبه‌ای تاتا موتورز + تصاویر

خودرویی که مشاهده می‌کنید جزو محصولات زرهی همیشگی نیست. با یک نگاه سریعاً متوجه منحصربه‌فرد بودن و شاید بامزه بودن آن شوید. 

خودروی موردبحث کوچک و جعبه‌ای است اما اجازه ندهید ظاهر آن شما را گول بزند. این خودروی میکرو ضدگلوله تاتا موتورز MBPV است که برای انجام‌وظیفه در نزاع‌های داخلی طراحی شده است. این کانسپت اولین خودرو از نوع خود بوده و در مناطقی که خودروهای بزرگ‌تر به کار نمی‌آیند بکار گرفته می‌شود.

tata-mbpv-side-view.jpg
تاتا موتورز خودروساز هندی است که MBPV را به عنوان راه‌حل حمل‌ونقل محافظت شده و کمک به نیروهای پلیس طراحی کرده است. این خودرو می‌تواند در مکان‌هایی همچون مراکز خرید بزرگ، ایستگاه‌های راه‌آهن، داخل فرودگاه‌ها و… تردد نماید. خودروی زرهی یاد شده از پانل‌های ضدگلوله، ابعاد جمع‌وجور و نسبت قدرت به وزن خوب برای چابکی بیشتر سود می‌برد. 

چهار چرخ این خودرو قابلیت فرمان پذیری داشته و بنابراین مانور پذیری آن در مکان‌های کوچک بالاست. MBPV تاتا موتورز حتی می‌تواند از پله‌ها بالا برود.

Tata-MBPV-1.jpg
واقعیت این است که ظاهر بامزه این خودرو باعث ایجاد ترس در افراد نمی‌شود اما خب زمانی که مأموریت آن شروع شود نیمه دیگر لیوان عیان خواهد شد. MBPV دارای درگاه‌های شلیک در نقاط مختلف بدنه بوده و شیشه‌های ضدگلوله نیز میدان دید خوبی ایجاد می‌کنند. نیروبخش خودروی موردبحث پیشرانه الکتریکی است که صدای کمی تولید می‌کند. در کل باید گفت اگرچه با محصول کوچکی از نظر ابعاد طرف هستیم اما توانایی‌های احساس‌برانگیزی دارد.

Tata-Motors-MBPV.jpg
تاتا موتورز معتقد است نیازی واقعی به این نوع از خودروها وجود دارد زیرا موقعیت‌هایی وجود دارد که خودروهای بزرگ نمی‌توانند در آن انجام‌وظیفه کنند. اگرچه MBPV خودروی جذابی نیست اما به نظر می‌رسد از تمامی فاکتورهای کاربردی برای انجام مأموریت‌های خود سود می‌برد.

Tata-MBPV-4.jpg

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *