اعلانیه
اعلانیه

عجیب ولی واقعی ؛ یک ابتذال هزاران میلیاردی!

قضیه خیلی ساده است: برگ سبز خودرو، به استناد قانون یک سند رسمی است، چون هم در مرجعی صلاحیت‌دار (نیروی انتظامی) تنظیم می‌شود و هم در حدود قوانین و مقررات است، اما همین موضوع خیلی ساده، خیلی مبتذل شده‌است، چون پای هزاران میلیارد پول وسط است؛ بیچاره مردم!

یکی از منابع اصلی درآمد دفتار اسناد رسمی همین معاولات خودرو و سند زدن می باشد که اگر قطع شود درصد قابل توجهی از درآمد این قشر کاهش خواهد یافت . پس طبیعی می باشد که در برابر این مسئله قانونی مقاومت کنند.

دعوای سند خودرو به قدری زننده شده‌است که مسئولان قوه‌قضائیه هم راجع به آن به یکدیگر را تحمل نمی‌کنند: رئیس دیوان عدالت اداری تصریح می‌کند که «برگ سبز خودرو سند رسمی است»، دو روز نشده رئیس سازمان ثبت اسناد در پاسخ می‌گوید «نمی‌دانم چرا موضوع سند خودرو این قدر مهم شده است، برگ سبز سند مالکیت خودرو نیست، پس سند مالکیت رسمی محسوب نمی‌شود»! باز مرحبا به رئیس دیوان عدالت اداری که جانب حق را می‌گیرد.

مردم که نظاره‌گر این دعوا‌های هزاران میلیاردی هستند، اولاً به ریش مسئولان می‌خندند، ثانیاً منویات مسئولان را پس زده، کار خودشان را می‌کنند: در بنگاه‌های معاملاتی ماشین خیزشی به راه افتاده‌است که پس از خرید و فروش خودرو فقط برگ سبز انتقال داده‌می‌شود و طرفین برای انتقال سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمی‌کنند، یا اگر هم بخواهند مراجعه کنند، بر خلاف آنچه معروف است، هزینه انتقال سند بر عهده خریدار است، نه فروشنده. درستش هم همین است، مردم باید کار خودشان را بکنند، وقتی مسئولان حقوقشان را رعایت نمی‌کنند و دعوا‌های هزاران میلیاردی را به سطح جامعه کشانده، حاضر نیستند از جیب خودشان بگذرند، به نفع مردم قدمی بردارند و شور قضیه را در می‌آوردند.

شاغلان و صاحبان دفاتر اسناد رسمی حق دارند که به هیچ رقم در دعوای سند خودرو کوتاه نیایند، چون خدا می‌داند در سال چند هزار میلیارد از درآمدشان کم می‌شود. تعجب از مسئولانی است که به ظاهر دغدغه مردم دارند. می‌گویند مردم اگر سند خودرو را در دفاتر اسناد رسمی انتقال ندهند، هنگام دعوا و مرافعه در دادگاه‌ها به مشکل برمی‌خورند. عذرخواهم، اما مردم دیگر با این افاضات گول نمی‌خورند! تازه اگر همین مسئولان در گفته‌شان صادق هستند و واقعاً دغدغه مشکل مردم را دارند، از همین امروز به همه مجتمع‌های قضایی ابلاغ کنند که تنها ملاک احراز مالکیت خودرو، همان برگ سبز است و نه هیچ چیز دیگری؛ اما ابلاغ نمی‌کنند، چرا؟ چون پای هزاران میلیارد پول وسط است! پس اولویت شماره یک این مسئولان همین هزاران میلیارد پول و فشار صاحبان و شاغلان در دفاتر اسناد رسمی است، نه مشکل مردم در مراجع قضایی! گویی ایشان نماینده بهره‌مندان میلیاردی در دفاتر اسناد رسمی هستند، نه مردم! انگار از خصایص صندلی مدیریت است که فراموش کرده‌اند مسئولند برای خدمت به مردم، نه برای به مشقت انداختن مردم!

اگر از همین امروز کارخانه‌های خودروسازی دیگر سند مالکیت علی حده صادر نکنند و همان برگ سبز خودرو، یگانه سند مالکیت خودرو باشد، به هیچ جایی برنمی‌خورد که هیچ، خدمتی عظیم به مردم کرده‌اند، هزینه زیادی هم از دوش خودشان برداشته‌اند، چون دیگر نیاز نیست کاغذ هولوگرام داری به اسم سند خودرو چاپ کنند و باقی هزینه‌های بیخودی را خرج این کاغذ به اصطلاح سند کنند، اما این کار نمی‌شود، چرا؟ چون پای همان هزاران میلیارد پول وسط است.

واقعاً یک مسئول دلسوز پیدا نمی‌شود که بعد از این همه جار و جنجال و دعوای تریبونی، کلاً و برای همیشه برگه سندخوانده شده خودرو را حذف کند، دست مافیا را از جیب مردم کوتاه کند و دعای خیر مردم را برای خودش بخرد؟ زشت و زننده است که به خاطر پول، مردم را تا این حد حیران و سرگردان کردن و حقوقشان را پایمال کردن. آقای مسئول دلسوز، به خاطر پرستیژ و ابهت خودتان هم که شده، از خیر هزاران میلیارد پول زور بگذرید! با دعای خیر مردم، قریب به یقین خدا از سر لج‌بازی‌های قبلی می‌گذرد و در آن دنیا عوضش را هم خیلی بیشتر از این هزاران میلیارد می‌دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *