اعلانیه
اعلانیه

رونمایی رسمی از هوندا سیویک هاچ‌بک ۲۰۲۲ جدید + عکس

تعداد اعضای خانواده هوندا سیویک ۲۰۲۲ با معرفی نسخه هاچبک این خودرو افزایش یافت.

 

این خودرو بدون تعجب دنباله‌روی برادر سدان خود بوده و از طراحی بالغ‌تر و شاید خسته‌کننده‌تر سود برده است.

البته سیویک هاچبک کپی دقیقی از نسخه سدان نبوده و دارای درب پشتی گوشه دارتر و نمای عقب منحصربه‌فرد با اسپویلری یکپارچه است. این خودروی ۵ درب همچنین دارای چراغ‌های عقب متفاوت است که توسط نواری نازک به یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند.

2022-Honda-Civic-Hatch-4.jpg

باقی بخش‌های خودرو تقریباً مشابه نسخه سدان سیویک هستند. کابین این خودرو نیز طراحی آشنا اما مدرنی دارد. راننده در روبرویی خود پشت آمپرهای دیجیتال ۷ یا ۱۰.۲ اینچی را خواهد دید و نمایشگر مرکزی نیز ابعاد ۷ یا ۹ اینچی خواهد داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی سیویک هاچبک جدید به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز بوده و نمایشگر یاد شده بالای تریم لانه‌زنبوری شیکی نشسته است.

مهم‌تر اینکه سیویک هاچبک کاربردی‌تر و جادارتر از نسخه سدان بوده زیرا صندلی‌های تاشونده آن باعث افزایش قابل‌توجه فضای بار می‌شوند. هوندا اشاره‌ای به گنجایش صندوق نکرده اما گفته که سرنشینان صندلی عقب ۳۶ میلی‌متر فضای پای بیشتری خواهند داشت.

2022-Honda-Civic-Hatchback-2.jpg

زیر کاپوت این خودرو دو پیشرانه متفاوت وجود خواهد داشت که نسخه پایه از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر می‌باشد. پیشرانه دوم نیز از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری است.

این پیشرانه‌ها می‌توانند با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT همراه شوند. البته گیربکس ۶ سرعته دستی فقط به تریم های اسپورت و اسپورت تورینگ منحصر شده است.

2022-Honda-Civic-Hatch-7.jpg
این هاچبک ژاپنی دارای ساختار مستحکم‌تر، سیستم تعلیق بازنگری شده و سیستم فرمان بهبود یافته‌ای است که بازخورد بهتری را ارائه می‌کند. این تغییرات همچنین تأثیر مثبتی روی سواری و هندلینگ سیویک گذاشته و از میزان صدا و لرزش و ناهنجاری آن کاسته‌ان

نهایتاً باید گفت رانندگان شاهد بسته ایمنی ارتقا یافته هوندا خواهند بود. این بسته ایمنی از پردازنده قوی‌تر، نرم‌افزار بهتر و دوربین با میدان دید بیشتر سود می‌برد. به لطف این تغییرات مالکان می‌توانند انتظار واکنش‌های سریع‌تر و ترمز طبیعی‌تر در زمان استفاده از کروز کنترل تطبیقی را داشته باشند. همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز عملکرد خطی‌تر و طبیعی‌تری دارد.

2022-Honda-Civic-Hatchback-6.jpg

برخلاف نسل‌های پیشین که از بریتانیا صادر می‌شدند، سیویک هاچبک جدید در کارخانه گرینزبرگ ایندیانای آمریکا تولید خواهد شد. قیمت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما انتظار می‌رود از زیر ۲۰ هزار دلار برای مدل پایه LX شروع شده و به حدود ۳۰ هزار دلار برای مدل اسپورت تورینگ برسد. همچنین گفته شده سیویک Si و تایپ R جدید نیز تولید خواهند شد.

2022-Honda-Civic-Hatch-6.jpg

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *