اعلانیه
اعلانیه

خودروهای ایران خودرو در مسیر اتصال‌پذیری قرار گرفتند

با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، خودروهای ایران خودرو دارای امکان اتصال‌پذیری خواهند شد.

دکتر علیرضا آخوندی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به آغاز همکاری این سازمان با گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه هوشمندسازی خودروهای تولیدی اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو برای اتصال خودروهای تولیدی خود، طی چند سال آینده برنامه ریزی کرده که این برنامه، طی قراردادی با سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اجرا می‌شود.

دکتر آخوندی با بیان اینکه اتصال خودروها با هدف هوشمندسازی آنها، در مرحله اول با ایجاد اتصال پذیری آنها انجام می شود، افزود: هم زمان با آغاز این فعالیت، نصب سامانه‌های سیستم‌های دستیار راننده موسوم به ADAS  در خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو نیز  انجام می‌شود که امکان بسیار ارزشمندی برای ارتقا خودروها به سطح خودروهای نیمه خودران است.

رییس جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه هوشمندسازی و فناوری خودروهای متصل، گروه پژوهشی فناوری اطلاعات این سازمان را به عنوان یکی از پیشگامان حوزه فناوری ارتباطات هوشمند خودرویی به همکاری انتخاب نموده است، اظهار داشت: خودروهای متصل این گروه صنعتی، دارای قابلیت های مختلفی می باشند که از جمله آن ارائه خدمات تماس اضطراری بصورت خودکار و غیر خودکار برای سرعت بخشی به عملیات امداد و نجات در زمان وقوع حوادث رانندگی و یا خرابی خودرو می باشد. همچنین در زمان وقوع تصادف این خودروها با اتصال با مرکز تماس ایران خودرو بصورت خودکار علاوه بر ارسال موقعیت وقوع تصادف برای مرکز امداد برای اعزام نیروهای امدادی امکان تماس اپراتور های این مرکز را با سرنشینان خودرو را برای اطلاع از شرایط و هدایت بهتر عملیات امدادی فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، دکتر آخوندی افزود: پیش‌بینی می‌شود تجهیز خودروها به این امکان، کاهش چشمگیری در تلفات جاده‌ای به همراه داشته باشد و این خودروها این قابلیت را خواهند داشت که با جمع آوری اطلاعات فنی خودرو بصورت مستمر امکان پیش بینی اشکالات احتمالی را فراهم سازند و با ارائه اطلاعات به مالکان خودرو هزینه های نگهداری و تعمیرات خودرو را کاهش دهند. در خودروهای متصل، علاوه بر امکانات ذکر شده، ردیابی خودرو نیز امکانپذیر می‌شود.

 سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف پیشگام در توسعه فناوری خودروهای متصل و برنده جایزه جشنواره خوارزمی در سال ۱۳۹۳ برای توسعه اولین پایلوت عملیاتی خودروهای متصل در کشور می‌باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *