اعلانیه
اعلانیه

بالا رفتن قیمت ارز پس از انتخابات مانع تحقق انتظارات خریداران خودرو شد

یک فعال بازار خودرو ضمن تشریح وضعیت بازار خودرو شرط خروج بازار خودرو از رکود را برقراری امنیت و ثبات اقتصادی در دولت جدید عنوان کرد.

کاظم محمدی نیکخواه درباره وضعیت بازار خودرو پس از انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: خریداران بازار خودرو با این تصور که پس از انتخابات قیمت ارز کاهش پیدا می کند در انتظار نتیجه انتخابات بودند اما نه تنها قیمت دلار کاهش نیافت بلکه نسبت به پیش از انتخابات افزایش داشته و به همین دلیل در بازار خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است و رکود بازار همچنان ادامه دارد.

وی درباره دلیل افزایش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ در بازار گفت: کاهش تولید برخی از خودروها موجب افزایش قیمت آنها در بازار شده است. .

این فعال بازار خودرو درباره علل سیل تقاضا در قرعه کشی های سال جاری خودروسازان بیان کرد: نقدینگی سرگردان در دست مردم میزان تقاضا در قرعه کشی را افزایش داده است. به همین منظور بانک مرکزی باید با اتخاذ سیاست های صحیح این نقدینگی سرگردان را به سمت و سوی مطلوب خود هدایت کند که یکی از راهکار های آن افزایش بهره بانک ها است زیرا در حال حاضر با توجه به کاهش سود بانکی سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار مسکن، خودرو، ارز و … اجتناب ناپذیر است.

نیکخواه با اشاره به اینکه رکود بازار خودرو تا زمان ثبات اقتصادی و تثبیت قیمت دلار ادامه دارد ،خاطرنشان کرد: زمانی امنیت اقتصادی در کشور ایجاد می شود ثبات اقتصادی داشته باشیم تا سرمایه گذار با آسودگی خاطر سرمایه گذاری کند. لذا از دولت جدید انتظار داریم که زمینه برقراری امنیت و ثبات اقتصادی در کشور را فراهم کند.

این فعال بازار خودرو در پایان از مشتریان بازار خودرو خواست که برای خرید خودرو عجله نکنند و دست نگه دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *