اعلانیه
اعلانیه

انجمن واردکنندگان خودرو: خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد!

انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات بین‌المللی بازار خودروی ایران را قفل کرده است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید معاملات خرید و فروش خودرو متوقف شده است و مردم منتظر نتیجه نهایی انتخابات هستند.

با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو گران نشد و خریداران برای هر معامله‌ای دست نگه داشته‌اند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر گفت: نتیجه مذاکرات بین‌المللی و انتخابات دو عاملی است که بازار خودرو را راکد کرده است. این در حالی است که با افزایش قیمت دلار، انتظار می‌رفت خودرو هم گران شود.

مهدی دادفر ادامه داد: معاملات خودرو تا 50 درصد کاهش یافته است و خودرویی خرید و فروش نمی‌شود. همچنین با ممنوعیت واردات خودرو حدود 30 درصد نمایشگاه‌داران خودرو به طور کلی تعطیل شدند.

او درباره فعالیت نمایندگی‌های خودرو به مردم توصیه کرد که هرگز خودروهای پیش فروش شده را از نمایندگی‌ها نخرند.

با نوسان قیمت دلار از گران شدن خودروهای داخلی خبر داد و گفت: «از زمان بازگشایی بازارها قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی شده است به طوری که در این مدت کوتاه پراید 111 افزایش قیمت دو میلیون تومانی را تجربه کرده و با قیمت 133 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.»

هفته گذشته هم با افزایش نسبی قیمت دلار، قیمت خودروها تغییری نکرد. چراکه تقاضا در بازار خودرو کاهش پیدا کرده بود و کاهش تقاضا اجازه نداد تاثیر قیمت دلار، قیمت خودرو را گران کند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو هم گفته بود: « هر چند با نوسان صعودی قیمت دلار، خودروها در فضای مجازی گران قیمت‌گذاری می‌شود اما در بازار معامله نمی‌شود.»

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *