اعلانیه
اعلانیه

بهترین بازی های معمایی 2021 که حس کارآگاهی شما را تحریک می‌کنند!

تماشای کارآگاهان در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، یافتن شاهدان و مظنونین و نحوه حل مسئله، می‎‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. وقتی یک معما را حل می‌کنید یا یک راز را فاش می‌کنید، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ قطعا بسیار لذت‌بخش است. بازی‌های معمایی می‌تواند هوش و دقت شما را محک بزند.

می‌توان گفت بعد از بازی‌های ژانر اکشن، بازی‌های معمایی بسیار پرطرفدار هستند.

 

فهرست بهترین بازیهای معمایی 2021

ما در لیست بهترین بازی‌ های معمایی 2021، همه دستگاه‌های PC ,Xbox‌ ،PlayStation ،Nintendo Switch, Mobile و پلتفرم Steam را بررسی کردیم.

  1. بازی A. Noire

بهترین بازی های معمایی 2021
ژانر: ماجراجویی | قابل اجرا روی : Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

بازی L.A. Noire یک درام جنایی در اواخر دهه 1940 است که در آن شما به عنوان کارآگاه  Cole Phelps بازی می‌کنید. یک پلیس هم از اداره آگاهی همیشه دنبال شما خواهد بود و به شما در حل مسائل کمک خواهد کرد.

شما صحنه‌های جرم را برای یافتن سرنخ بازرسی می‌کنید، از شاهدان سوال می‌پرسید و سرنخ‌ها را دنبال می‌کنید تا زمانی که لیست مظنونین را به یک یا دو مظنون محدود کنید.

ویژگی بارز بازی L.A. Noire فناوری بسیار دقیق نمایش صورت شخصیت‌های آن است. تغییر حالت‌های ظریف صورت، هنگامی که شخص دروغ می‌گوید، بسیار محسوس است.

  1. بازی The Vanishing of Ethan Carter

ژانر: ماجراجویی، رازآلود | قابل اجرا روی : Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

بازی The Vanishing of Ethan Carter شما را در جایگاه یک بازپرس خصوصی قرار می‌دهد که می‌تواند با تجزیه و تحلیل سرنخ‌های موجود، اتفاقات پس از وقوع جنایات را تجسم کند.

نمای این بازی از یک POV اول شخص انجام شده است. در اول بازی شخصیت Prospero را در حال تحقیق درباره ناپدید شدن مرموز یک پسر جوان در شهر دیدنی Red Creek Valley  واقع در Wisconsin می‌بیند.

با استفاده از قدرت‌های خارق العاده خود، شواهد را جمع کنید و لحظات بازی را دوباره خلق کنید. اما این‌بار تصویری کاملا متفاوت از شهر Red Creek Valley خواهید دید.

بهترین قسمت بازی این است که شما می‌توانید در هنگام پیشروی در پرونده، کل منظره شهر را از بالا به پایین تماشا کنید.

  1. بازی Observer

بهترین بازی های معمایی 2021
ژانر: ترسناک | قابل اجرا روی : Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Mac

بازی Observer یک بازی پلیسی با مضمون بازی سایبرپانک است. تمام لحظه‌های بازی سرشار از ترس و وحشت است. در این بازی شما به عنوان یک کارآگاه خصوصی معروف به Observer بازی می‌کنید که می‌توانید با استفاده از یک دستگاه پیوند عصبی به ذهن دیگران بپیوندید.

اما کم کم شما متوجه می‌شوید که این قدرت یک شمشیر دو لبه است، زیرا ذهن شما به دلیل قرار گرفتن مداوم در برابر افکار و احساسات فیلتر نشده مظنونین و شاهدان، رو به زوال است.

  1. بازی Danganronpa: Trigger Happy Havoc

ژانر: ویژوال ناول (ماجراجویی و تعاملی) | قابل اجرا روی: Windows, PS4, PS Vita, Android, iOS

گروهی از نوجوانان که مشتاق تحصیل در آکادمی معتبر Hope’s Peak هستند، به سرعت متوجه می‌شوند که همه آنها وارد یک بازی شوم شده‌اند؛ که توسط یک خرس شیطانی به نام Monokuma ساخته شده است.

دانش‌آموزان که اکنون در مدرسه ساختگی گرفتار شده‌اند، مجبور می‌شوند طبق قوانین Monokuma بازی کنند. یعنی تنها راه فرار،  قتل یکی از همکلاسی‌ها و فرار از آن است.

دانش‌آموزان یک به یک کشته می‌شوند، و شما باید به دنبال سرنخ باشید و از مظنونین بازجویی کنید.

اگر فرد اشتباهی را متهم کنید، همه می‌میرند و مقصر اصلی آزاد می‌شود. اما اگر درست حدس بزنید، فقط قاتل مجازات می‌شود و بقیه فارغ التحصیل می‌شوند!

  1. بازی Grim Fandango Remastered

ژانر: ماجراجویی، اشاره & کلیک | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Android, iOS

بازی Grim Fandango به سبک نوستالژی اشاره و کلیک است؛ که گرافیک و صدای آن با تکنولوژی جدید، به روز شده است.

اتفاقات این بازی در دنیایی جدید به نام سرزمین مردگان در حال وقوع است. مکانی که در آن تمام روح مردگان به سرانجام می‌رسند.

شما به عنوان Manny Cavelera بازی می‌کنید. کارمندی که متوجه جعل اسناد توسط رئیسش می‌شود. مانی می‌خواهد همه چیز را درست کند و در جستجوی شواهدی است که فساد رئیسش را ثابت کند. برای این منظور به آن سوی سرزمین مردگان سفر می‌کند.

  1. بازی The Darkside Detective

بهترین بازی های معمایی 2021
ژانر: ماجراجویی، اشاره & کلیک | قابل اجرا روی: Windows, Nintendo Switch, Mac

تلفیق طراحی هنری با گیم‌پلی کلاسیک اشاره و کلیک، منجر به خلق بازی The Darkside Detective شده است. این یک بازی کمدی ماجراجویی، با داستان عالی و شخصیت‌های جالب است.

در این بازی شما در نقش کارآگاه Francis McQueen بازی می‌کنید. شما یک شریک پلیس به نام Dooley دارید. این دو شخصیت، موارد عجیب و غریبی را با استفاده از قدرت‌های خارق‌العاده‌شان حل می‌کنند.

مک کوئین یک کارآگاه جسور است که حتی از شکایت در مورد کمبود بودجه بخش خود نمی‌ترسد و حرف خود را می‌زند!

  1. بازی The Wolf Among Us

ژانر: ماجراجویی | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One, iOS, Android

بازی The Wolf Among Us یک تریلر کارآگاهی جذاب است که براساس مجموعه کتاب‌های کمیک برنده جایزه Fables DC نوشته شده توسط بیل ویلینگام، ساخته شده است.

داستان بازی در یک جهان موازی شروع می‌شود که شخصیت‌های افسانه‌ای با تمدن مدرن سازگار شده اند. شما به عنوان Bigby Wolf بازی خواهید کرد.

به دنبال قتل یک زن مرموز، Bigby  تصمیم گرفت تا درباره این قتل تحقیق کند. اما فقط خودش را دید که بیشتر و بیشتر در دریای توطئه‌هایی که در Fabletown اتفاق می‌افتد، فرو می‌رود.

این بازی در اصل 5 مرحله دارد و هر تصمیم گرفته شده روی داستان تاثیر می‌گذارد و تعیین می‌کند که آیا Bigby گذشته پر دردسر خود را پشت سر می‌گذارد یا تسلیم خشم درونی خود می‌شود.

  1. بازی Judgment

بهترین بازی های معمایی 2021
ژانر: اکشن، ماجراجویی | قابل اجرا روی: PS4

بازی Judgment یک بازی پلیسی اکشن Yakuza است که پر از شخصیت‌های ژاپنی همراه با ورزش‌های رزمی است.

داستان بازی پس از انتصاب کارآگاه Takayuki Yagami به پرونده یک قتل شروع می‌شوند. پرونده درمورد قاتلی است که از برداشتن چشم قربانیان لذت می‌برد!

در این بازی شما باید به دنبال سرنخ‌ها باشید و گاهی با دشمنان نزاع‌های خیابانی داشته باشید.

این بازی ممکن است از نظر تنوع گیم‌پلی بهترین نباشد، اما با داستان جذاب و عملکرد عالی کنترل‌ها، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

  1. بازی Return of the Obra Dinn

ژانر: رازآلود، پازل | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

بازی Return of the Obra Dinn یک اثر هنری سبک مونوکروماتیک (تک رنگ) است که می‌تواند هیجان خاصی به شما ببخشد.

شما به عنوان یک بیمه‌گذار بازی می‌کنید و وظیفه مشخص کردن نحوه مواجه شدن خدمه یک کشتی مرموز با مشکلات را بر عهده دارید.

شما یک ساعت مچی Memento Mortem دارید که لحظات قبل از مرگ شخصیت‌های داستان را به شما اعلام می‌کند.

  1. بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

ژانر: رازآلود، ماجراجویی | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One

واقعا انصاف نیست که حداقل یک بازی از مجموعه پر رمز و راز Frogwares را با بازی بزرگترین کارآگاه جهان برای لیست بهترین بازی های معمایی 2021 در نظر نگیریم.

سرنخ‌ها به راحتی به شما داده نمی‌شوند، بلکه شما باید با جستجوی دقیق در هر گوشه و کنار صحنه جنایت، آنها را به دست آورید.

هنگامی که مدارک کافی برای ایجاد پرونده جمع‌آوری کردید، باز هم ممکن است در جایی اشتباه کنید زیرا این بازی اغلب جزئیات مهم پنهانی دارد!

  1. بازی Disco Elysium

ژانر: نقش‌آفرینی | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Mac

بازی Disco Elysium یک گیم‌پلی داستان محور است. شما در نقش یک کارآگاه هستید و برای تحقیق در مورد قتل مردی که از درخت آویزان شده است، منصوب شده‌اید.

زمان این بازی در اواخر یک انقلاب ناکام کمونیستی است. در حین بازی شما تاثیرات منفی این آشفتگی سیاسی را مشاهده می‌کنید و درعین حال به دنبال سرنخ‌هایی برای حل این پرونده هستید.

سرنخ‌ها را با گفتگوهای بسیار با شخصیت‌های داستان به دست می‌آورید. همچنین به شما فرصت‌هایی داده می‌شود که اشخاص منفی داستان را به چالش بکشید.

  1. بازی Hypnospace Outlaw

ژانر: اشاره & کلیک، شبیه‌سازی | قابل اجرا روی: Windows, Nintendo Switch, Mac

در بازی Hypnospace Outlaw، شما به عنوان Enforcer بازی می‌کنید. یک کارآگاه اینترنتی که مسئول نظارت بر شبکه جهانی وب برای مجرمین است.

این بازی با الهام از عصر طلایی اینترنت، شما  را به اقیانوسی از صفحات وب هدایت می‌کند.

مسئولیت واقعی کارآگاه گاهی اوقات ممکن است خسته کننده باشد، به خصوص وقتی در جستجوی فعالیت غیرقانونی در چندین صفحه وب هستید.

شما برای تمام تلاش‌های خود پاداش دریافت می‌کنید. پاداش شما شامل آهنگ و تغییر عکس صفحه خواهد بود.

  1. بازی Blacksad: Under the Skin

بهترین بازی های معمایی 2021
ژانر: ماجراجویی | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Mac

بازی Blacksad: Under the Skin اقتباسی از بازی‌های ویدئویی از مجموعه طنز اسپانیایی برنده جایزه Eisner است که توسط  Juan Díaz Canales و Juanjo Guarnido ساخته شده است.

در این بازی شما به عنوان John Blacksad که یک کارآگاه با تجربه است، بازی می‌کنید.  او سعی دارد قتل مشکوک صاحب یک باشگاه بوکس را در زیر پوست شهر نیویورک حل کند.

گیم‌پلی بازی به تحقیقات سر صحنه جرم، پازل و گزینه‌های انتخابی برای گفت وگو تقسیم می‌شود که بر پیشرفت شخصیت Blacksad و نتیجه داستان تأثیر می‌گذارد.

  1. بازی Thimbleweed Park

ژانر: ماجراجویی، اشاره & کلیک | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Android, iOS

در این بازی شما و همکارتان در نقش مامور FBI هستید؛ و موظف شدید که در مورد یک قتل تحقیق کنید. شخصیت‌های داستان به مرور به جریان بازی اضافه می‌شوند و روند بازی را جذاب می‌کنند.

گرافیک پر رنگ و لعاب هنری، به همراه سناریو بامزه شخصیت‌های داستان، گاهی باعث خنده شما می‌شود.

  1. بازی Twin Mirror

بهترین بازی های معمایی 2021
ژانر: ماجراجویی | قابل اجرا روی: Windows, PS4, Xbox One

بازی Twin Mirror با یک داستان جدید و متمرکز روی شخصیت‌های بازی شروع می‌شود.

شما به عنوان Sam بازی می‌کنید؛ مردی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند و با بازگشت به زادگاهش برای مراسم خاکسپاری بهترین دوستش، این وضعیت بسیار بدتر می‌شود.

یک روز صبح، Sam در اتاق هتل خود بیدار می‌شود و تا پیراهنش را خونین ببیند و حافظه‌اش پاک شود.

Sam که قادر به یادآوری وقایع شب قبل نبود، شروع به تحقیق می‌کند تا کجا بوده و از زمان ترک اتاق هتل تا بیدار شدن چه اتفاقی افتاده است.

شما به ما بگویید کدام بازی باید در بین بهترین بازی های معمایی 2021 قرار بگیرد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *