اعلانیه
اعلانیه

۲۹ اسفند، پایان ثبت‌ نام نهضت ملی مسکن

ثبت نام افراد مجرد بالای ۲۳ سال جهت دریافت تسهیلات خرید خانه در طرح نهضت ملی مسکن ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

به منظور حمایت از خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد کشور، دولت یکی از طرح‌های حمایتی خود با نام نهضت ملی مسکن از آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا درآورد. پیش از این در دولت‌های گذشته شاهد اجرای طرح‌های حمایتی از جمله وام ودیعه مسکن مستاجران، مسکن ملی، مسکن مهر و مسکن روستایی بوده‌ایم که در جهت خانه دار شدن متقاضیان خرید ملک به مرحله اجرا درآمد.

متقاضیان به منظور بهره‌مندی از حمایت دولت برای خرید خانه در طرح نهضت ملی مسکن کافی است با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن درخواست خود را اعلام کنند. در صورتی که متقاضی واجد شرایط دریافت این وام قرار گرفت می‌تواند از تسهیلات فوق با نرخ سود پایین بهره‌مند شود. نکته مهم در این طرح این است که انتقال سند خانه به متقاضیان واجد شرایط در صورتی امکان پذیر است که این افراد اقدام به پرداخت میزان و تعداد اقساط وام خود نمایند.

در طرح فوق افراد مجرد می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، خانه‌دار شوند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل شرایط و نحوه دریافت تسهیلات مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن ویژه مجردها را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

شرایط سنی مجردها برای دریافت وام نهضت ملی مسکن

در طرح فوق فقط مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام امکان ثبت درخواست تسهیلات فوق را دارا می‌باشند. گفتنی است به افرادی که در هنگام ثبت نام از شرایط سنی ۲۳ سال کامل برخوردار نباشند، امکان درخواست وجود نخواهد داشت.

شرایط عمومی ثبت نام اولیه وام نهضت ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی برای آن دسته از متقاضیان تسهیلات نهضت ملی مسکن، شرایط عمومی نیز در نظر گرفته است. لازم است افراد پیش از هرگونه اقدامی جهت ثبت نام با شرایطی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، آشنا شوند.

  • عدم برخورداری از سابقه مالکیت ملک و یا زمین با کاربری مسکونی متناسب با ضوابط ابلاغ شده توسط وزارت راه و شهرسازی
  • عدم بهره مندی از تسهیلات و امکانات دولتی و یا امکانات مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی در خصوص تامین مسکن و یا تسهیلات یارانه خرید و یا ساخت واحد مسکونی از تاریخ ۱۳۵۷/۱/۱
  • سابقه سکونت در شهر محل تقاضا
  • تعهدنامه محضری در خصوص تحویل عقد نامه ازدواج رسمی پیش از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی

راهنمای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

چطور وام مسکن بانک ملی بگیریم؟

شرایط تحویل واحد مسکونی به متقاضیان وام نهضت ملی مسکن

انعقاد قرارداد و تحویل واحد مسکونی به متقاضیان در زمان انجام انتخاب واحد پروژه براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است. بر اساس ابلاغیه فوق، متقاضیان باید در زمان انعقاد قرارداد نسبت به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج نسبت اداره کل راه و شهرسازی استان و یا شهرستان مربوطه اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت احراز شرایط وام نهضت ملی مسکن

متقاضیان این تسهیلات لازم است در زمان ثبت نام نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام نمایند. از جمله مدارک مورد نیاز ثبت نام شامل موارد زیر است:

  • بارگذاری تصویر کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر شامل یکی از موارد زیر:
  1. گواهی تحصیل متقاضی تا پیش از دوره دانشگاه
  2. مدارک مربوط به محل تولد مانند شناسنامه متقاضی یا والدین متقاضی
  3. جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا والدین متقاضی
  4. سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی
  5. گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی
  6. گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی

نکته مهم: اجاره نامه به عنوان سابقه سکونت ۵ ساله غیر قابل قبول است.

شرایط خاص متقاضیان وام نهضت ملی مسکن

همان طور که در بالا اشاره شد مجردهایی که دارای شرایط سنی هستند، می‌توانند جهت دریافت وام نهضت ملی مسکن اقدام نمایند. اما وزارت راه و شهرسازی ۴ گروه دیگر از مجردان را در لیست شرایط خاص قرار داده که شامل موارد زیر است:

  • نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان
  • معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور
  • زنان خود سرپرست بالای ۳۵ سال سن
  • بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تمدید مهلت ثبت نام وام نهضت ملی مسکن

ثبت نام دریافت این تسهیلات نهضت ملی مسکن ویژه مجردها از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است. متقاضیان تا پایان روز ۲۰ بهمن ماه سال جاری فرصت داشتند با ورود به سامانه به سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir متناسب با شرایط اعلام شده ثبت نام و اقدامات لازم را انجام دهند. اما معاون وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اطلاعیه اعلام کرده است که ثبت نام در این طرح تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری تمدید شده است.

تعداد افراد ثبت نام کننده در سامانه نهضت ملی مسکن

تاکنون ۵ میلیون و ۳۴۱ هزار نفر متقاضی در طرح ثبت نام کردند. همچنین ۴۳۵ هزار و ۳۹۷ نفر مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال در این طرح ثبت نام کردند.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *