اعلانیه
اعلانیه

چه رنگ‌هایی یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان می‌دهند؟

فضاهای کوچک اغلب چالش‌های طراحی زیادی را به همراه دارند و دانستن اینکه چه رنگ‌هایی باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن یک اتاق کوچک می‌شوند و از کدام یک اجتناب کنید، می‌تواند ظاهر نهایی اتاق را به شدت تغییر دهد.

انتخاب ایده‌های مناسب رنگ اتاق برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک می‌تواند تفاوت بین یک فضای دعوت کننده و یک اتاق درهم و برهم را ایجاد کند. در حالی که اغلب اعتقاد بر این دارند که تمام فضاهای کوچک باید سفید رنگ شوند، برخی از گزینه‌های روشن و جسورانه می‌توانند به ایجاد توهم فضا در ایده‌های اتاق کوچک شما و همچنین زیبا جلوه دادن خانه کوچک شما کمک کنند.

در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل در مورد رنگ‌هایی که یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و ممکن است شما را شگفت‌زده کند مورد بررسی قرار گرفته است.

اگرچه سایه‌های خنثی راه مطمئنی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک از طریق روشن‌تر و هواتر به نظر رسیدن آن است، طراحان و کارشناسان شاهد افزایش تقاضا برای روش‌های خلاقانه تر برای تقویت یک اتاق کوچک هستند. در اینجا، بررسی می‌کنیم که چرا رنگ‌های خنثی هنگام بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق‌های کوچک بسیار خوب عمل می‌کنند، اما برخی از گزینه‌های جسورانه‌تر را نیز در نظر می‌گیریم که مطمئناً فضا را بزرگ‌تر می‌کنند و بیانیه‌ای ایجاد می‌کنند.

با رنگ‌های خنثی به عقب برگردید

تزیین با رنگ‌های خنثی یک انتخاب متداول و مطمئن در طراحی یک اتاق کوچک است و اغلب برای بزرگتر جلوه دادن یک اتاق نشیمن کوچک و همچنین افزودن شخصیت استفاده می‌شود. مهم است که سایه خنثی مناسب را انتخاب کنید. برای اینکه اتاق واقعا بزرگ‌تر به نظر برسد، نحوه استفاده از رنگ را در نظر بگیرید. استفاده از رنگ در ایده‌های اتاق خنثی، به‌ویژه در ایده‌های اتاق خواب خنثی، به شاداب کردن فضا و همچنین باز کردن آن کمک می‌کند. بسیاری استفاده از سفید روشن را در فضاهای کوچک‌تر انتخاب می‌کنند، با این فرض که رنگ سفید اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

با این حال رنگ‌های خنثی روشن و رنگ‌های ملایم که در طرح‌های تونال استفاده می‌شوند، همان تأثیر را خواهند داشت، در حالی که خیلی تیره یا سرد به نظر نمی‌رسند. اگر می‌خواهید از رنگ سفید استفاده کنید، یک سفید گرم متعادل و متعادل را انتخاب کنید تا یک سفید روشن با رنگ آبی روشن. سفید بی‌صدا یک سفید کاملا متعادل، خنثی – گرم است که با نسخه‌های سبک‌تر و عمیق‌تر آن بر روی دیوارهای دیگر، سقف و تزئینات استفاده می‌شود تا عمقی با صدای ملایم به اتاق اضافه کند.

رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید

رنگ‌های روشن و پررنگ اغلب در حد اعتدال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، چند استثنا وجود دارد. ایده‌های اتاق رنگارنگ اثری انرژی‌بخش دارند و می‌توانند فوراً یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر کنند. وقتی یک اتاق کوچک دارید، می‌خواهید سعی کنید از رنگ سفید درخشان خودداری کنید. وقتی اتاق‌های کوچک را به رنگ سفید درخشان رنگ می‌کنید، متوجه سایه‌هایی خواهید شد که در هر گوشه ایجاد می‌کنند، بنابراین چیزی که توصیه می‌شود این است که به دنبال یک رنگ بروید. تزیین با سایه‌های پررنگ می‌تواند جسارت لازم را داشته باشد اما بیانیه‌ای فوری دارد. استفاده از چرخه رنگ را در نظر بگیرید تا بهترین رنگ‌های برجسته را برای استفاده در اتاق های کوچک پررنگ و روشن انتخاب کنید تا اتاق را با رنگ های متضاد غرق نکنید.

یک اتاق را در سایه‌های عمیق پیله کنید

هنگام انتخاب رنگ‌ها برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک، سایه‌های تیره عمیق ممکن است اولین فکر نباشد. اگر فقط به دنبال بزرگ‌تر نشان دادن یک فضای کوچک و نه روشن‌تر نشان دادن یک اتاق تاریک هستید، سایه‌های عمیق پیله‌ای گزینه‌ای چشمگیر و خوش خلق هستند. سایه‌های تیره، به‌ویژه زمانی که روی سقف و همچنین دیوارها اعمال می‌شوند، درام ایجاد می‌کنند و در عین حال محیطی آرام را فراهم می‌کنند و این رنگ‌ها را برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب‌های کوچک ایده‌آل می‌کنند. رنگ آمیزی در این دیوار به دیوارها اجازه می‌دهد تا به پس زمینه بروند و محدودیت‌های اتاق را محو کرده و بر مبلمان و دکور شما تأکید داشته باشید که وقتی متناسب با اندازه اتاق انتخاب شود، به توهم بصری وسعت کمک می‌کند.

به پایان رنگ فکر کنید

مهم است که هنگام انتخاب رنگ‌ها برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک، رنگ‌های مناسب را در نظر بگیرید. رنگ‌های روشن‌تر مانند رنگ‌های سفید، رنگ‌های خنثی روشن، رنگ‌پریده و پاستل، توهم اتاق‌های بزرگ‌تر و روشن‌تر را به وجود می‌آورند. درخشش مناسب می‌تواند نور و عمق را به اتاق شما بیافزاید و استفاده از یک نیمه براق یا نیمه براق به افزایش فضای شما کمک می کند زیرا درخشش های بالاتر نسبت به تشک بازتاب بیشتری دارند و توهم نور بیشتری را ایجاد می کنند. استفاده از رنگ‌های بسیار بازتابنده روی یراق آلات هنگام بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه کوچک می‌تواند به ایده‌های رنگ‌شده کابینت آشپزخانه کارایی اضافه کند و همچنین به تابش نور در اطراف اتاق که اشاره به فضا دارد کمک کند.

سقف را فراموش نکنید

هنگام برنامه‌ریزی یک طرح، سقف خود را به دقت در یک اتاق کوچک در نظر بگیرید. رنگ سقف متضاد که بسیاری از روی عادت آن را سفید رنگ می‌کنند، اغلب می‌تواند فضا را کوچک‌تر نشان دهد و چشم‌ها را به شکل و مقیاس اتاق جلب کند. با غوطه ور کردن یک فضای داخلی در یک رنگ و ترکیب همه عناصر در داخل فضا، می توانید یک طرح واقعا جذاب ایجاد کنید که جزئیات معماری را برای ایجاد یک فضای منسجم و پوشاننده ملایم می کند.

کدام رنگ برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟

هنگامی که به ایده‌های اتاق خواب کوچک فکر می‌کنید، اغلب توصیه می‌شود از سایه‌های طبیعی مانند مایل به قرمز، مایل به سفید و سایه‌های کم رنگ مانند پاستل استفاده کنید. سایه‌های روشن مانند این‌ها برخی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها به گفته متخصصان هستند، به این معنی که به شما کمک می‌کنند بهترین خواب شبانه را داشته باشید و فضا را از نظر نوری باز کنید.

چه رنگ‌هایی اتاق را روشن‌تر می‌کنند؟

رنگ‌های روشن مانند زرد، نارنجی، آبی آسمانی و سبز فوراً هر اتاقی را روشن‌تر می‌کنند و اغلب می‌توانند اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان دهند. این رنگ‌ها از جمله مثبت‌ترین رنگ‌ها هستند، بنابراین می‌توانند روحیه را بهبود بخشند و به خانه انرژی ببخشند.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *