اعلانیه

پارکت دیواری مناسب برای خانه

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 7 بازدید
اعلانیه

پارکت دیواری مناسب برای خانه

پارکت‌ها معمولا از جنس چوب ساخته می‌شود و به صورت‌های مختلف از جمله آجری، شطرنجی و یا سطری روی سطوح مورد نیاز نصب می‌شود.

به منظور زیبا سازی دکوراسیون داخلی محیط کار و یا محل زندگی، همواره استفاده از پارکت به عنوان یک گزینه بسیار مناسب به شمار می‌آید. پارکت‌ها معمولا از جنس چوب ساخته می‌شود و به صورت‌های مختلف از جمله آجری، شطرنجی و یا سطری روی سطوح مورد نیاز نصب می‌شود. امروزه پارکت‌ها علاوه بر این که به صورت کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد، روی دیوارها نیز نصب می‌شود که علاوه بر افزایش زیباسازی دکوراسیون، امکان تمیز کردن سطوح دیوار را فراهم می‌کند. به منظور آشنایی بیشتر با کف پوش و یا پارکت دیواری این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری را تا پایان دنبال کنید.

پارکت دیواری چیست؟

پارکت دیواری یا دیوارپوش به منظور ایجاد جلوه بسیار زیباتر در محیط کار و یا منازل و تمیزتر نگه داشتن سطوح روی دیوار، نصب می‌شود. افرادی که به دکوراسیون اهمیت می‌دهند به منظور افزایش هماهنگی، علاوه بر کف ترجیع می‌دهند سطوح دیوار را نیز پارکت کنند. پارکت‌ها علاوه بر تحول و تغییرات اساسی در دکوراسیون، به عنوان یک لایه محافظی در برابر عوامل مختلف طبیعی و غیر طبیعی عمل می‌کند. همچنین پارکت‌های دیواری به دلیل برخورداری از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، تاثیر بسیار زیادی در افزایش روحیه افراد خانواده در منزل و کارکنان در محیط کار می‌گذارد.

پارکت دیواری در چه مکان‌هایی قابل نصب است؟

پارکت دیواری و یا دیوارپوش معمولا روی قسمتی از دیوارهای دفاتر اداری، رستوران‌ها و کافه‌ها، منازل (به خصوص دیوارهای سالن نشیمن یا پذیرایی)، خانه‌های ویلایی، سالن‌های جلسات و کنفرانس و .. قابل نصب است. برخی از ادارات علاوه زیباسازی دکوراسیون به منظور کاهش صدا و از نظر امنیتی از پارکت استفاده می‌کنند.

انواع پارکت دیواری

در حال حاضر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دکوراسیون داخلی متناسب با دیوار مکان‌های مختلف دو نوع پارکت دیواری را به مشتریان معرفی می‌کنند. پارکت‌های لمینتی، لمینتی و پارکت پلاستیکی، ۳ نوع پارکت دیواری است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم.

پارکت دیواری لمینتی

این پارکت به عنوان مدرن‌ترین و رایج ترین پارکت‌های دیواری مورد استفاده در منازل و محیط های اداری شناخته می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه دکوراسیون داخلی برخوردار است. پارکت دیواری لمینتی در امکان اداری به دلیل نصب آسان و طراحی‌های متنوع بیشتر مورد استقبال کارفرمایان برای ایجاد یک محیطی با انرژی و آرامش بخش قرار دارد.

چنین پارکت‌هایی علاوه بر زیباسازی دکوراسیون مانع از فرسودگی و فرسایش دیوارها شده و مقاومت چنین سطوحی را افزایش می‌دهد. همچنین علاقمندان به طبیعت و دکوراسیون روستایی با بهره مندی از پارکت دیواری لمینتی، فضای مورد علاقه خود را می‌توانند در محیط منزل ایجاد کنند. معمولا دکوراتیوهای خلاق از نمادهای چوبی یا طرح چوب برای دکوراسیون منازل بهره‌مند هستند که پارکت لمینت دیواری برای منازل می‌تواند یک امتیاز مثبت برای خلق طراحی‌های زیبا محسوب شود. نکته مهم در استفاده از پارکت دیواری لمینتی این است که باید بین پارکت کفپوش و دیوار باید هماهنگی‌های ویژه‌ای وجود داشته باشد.

در صورتی پارکت کفپوش اتاق و سالن پذیرایی منزل شما، رنگ تیره است باید دقت داشته باشید که پارکت دیوار هم با همین رنگ ساخته و نصب شود. یکی از ویژگی‌های ممتاز پارکت دیواری لمینی می‌توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد اما توصیه می‌شود به منظور افزایش عمر چنین پارکت‌ها بهتر است بلافاصله بعد ریخته شدن آب بر روی سطوح آن، در کوتاه ترین زمان آن را تمیز کنید تا مشکلی در آن ایجاد نشود. ممکن است در برخی از پارکت دیواری لمینتی به دلیل عدم برخورداری از کیفیت نامناسب، نفوذ آب به لایه‌های رویی آن آسیب شدیدی وارد شود و حتی به تعمیر نیاز داشته باشد.

پارکت دیواری چوبی

پارکت چوبی یکی دیگر از انواع پارکت‌های دیواری است که به دلیل استفاده کامل از چوب مقاومت بالایی نسبت به خراش برخوردار است. علیرغم اینکه به نسبت پارکت دیواری لمینتی، قدیمی‌تر می‌باشد، اما همچنان مورد استقبال بسیاری از علاقمندان به طراحی دکوراسیون داخلی قرار دارد. برای اینکه بخشی از سطوح دیوار منازل و یا محیط‌های اداری را پارکت کنید باید هزینه‌ای زیادتری پرداخت کنید چرا که این نوع از پارکت‌ها، از چوب درختانی از جمله گردو، زبان گنجشک، راش، بلوط ساخته شده است. از جمله مزایای پارکت‌های دیواری چوبی می‌توان به سازگاری آن با محیط زیست، عمر طولانی و مقاوم در برابر ضربه  اشاره کرد.

افرادی که در فصل تابستان با مشکلات نفوذ گرما به داخل منزل دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از پارکت دیواری چوبی می‌تواند به عنوان یک عایق بسیار مناسب عمل کرده و مانع از ورود گرما شود. همچنین در صورت آسیب دیدگی بخشی از پارکت، توسط سازندگان آن قابل ترمیم است. یکی از معایب اصلی پارکت چوبی می‌توان به حساس بودن به نور خورشید اشاره کرد. در صورتی که پنجره‌های منازل و یا محل کار فاقد پرده باشد، نورخوشید منجر به تغییر ظاهر پارکت‌ها می‌شود.

پارکت دیواری پلاستیکی

پارکت‌های پلاستیکی نوع دیگری از پارکت‌های دیواری به شمار می آیند که از مواد پلاستیکی ساخته شده و با تکنولوژی‌های جدید طراحی شده است. چنین پارکت‌هایی در برابر آب و ضربات بسیار مقام بوده اما در هنگام آتش سوزی، بسیار خطرناک است.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *