اعلانیه
اعلانیه

لزوم ثبت نام در سامانه تهران من از امروز

دو هفته نخست سال ۱۴۰۰ با خاموش بودن دوربین های طرح ترافیک و آلودگی هوا، شهروندان تهرانی توانستند بدون دغدغه در مناطق تحت پوشش طرح، تردد داشته باشند. اما شهروندان برای تردد در این مناطق از امروز با محدودیت هایی رو به رو خواهند شد و باید برای ورود به مناطق مورد نظر باید عوارض شهری پرداخت کنند.
طبق اعلام رسمی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از ظهر چهارشنبه هر هفته، امکان رزرو مجوز تردد طرح ترافیک روزانه برای هفته بعد، فراهم خواهد بود. البته اگر ظرفیت رزروها تکمیل شده باشد، دیگر امکان استفاده از مجوز تردد روزانه وجود نخواهد داشت.
بر خلاف محدوده طرح ترافیک اصلی، ورود به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق، نیازی به رزرو مجوز ندارد. بنا بر قوانین شهری، تردد در مناطق تحت پوشش طرح ترافیک، بدون رزرو مجوز، غیر مجاز است و مشمول پرداخت جریمه می‌شود.
مقدار این جریمه برابر با ۷۸۷,۵۰۰ ریال است که از حساب کیف پول شهروندی شما، کسر می‌گردد. امسال بر خلاف سال گذشته، شهروندان پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک، حتما باید نسبت به رزرو مجوز از طریق سایت my.tehran.ir اقدام کنند.
قیمت مجوز طرح ترافیک روزانه ۱۴۰۰ برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی، ۶۳ هزار تومان و برای خودروهای با معاینه فنی برتر، ۴۴ هزار تومان است. خودروهای برقی و هیبریدی شامل تخفیف بیشتری می‌شوند و به ازای هر روز تردد آزاد در محدوده طرح، تنها باید ۷ هزار تومان پرداخت کنند.
لازم به ذکر است که امکان لغو رزرو مجوز تردد روزانه در طرح، برای هر روز، تا قبل از ساعت ۶ صبح همان روز، وجود دارد. چنانچه شخصی صاحب چند خودرو باشد، رزرو مجوز را باید برای هر خودرو و هر پلاک، به صورت جداگانه انجام دهد.
براین اساس از شنبه ۱۴ فروردین طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود و رانندگان یک‌بار خروج رایگان از ۱۴:۳۰ خواهند داشت.
لازم به تاکید است که طرح ترافیک ۱۴۰۰ در روزهای پنجشنبه اجرا نمی‌شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *