اعلانیه

راهنمای جامع خرید ویلا

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 9 بازدید
اعلانیه

راهنمای جامع خرید ویلا

برای خرید ویلا حتما نسبت به مکان و شرایط مورد نظر احتمال حاصل نموده و بدون تحقیقات نسبت به خرید آن اقدامی نکنید.

این روزها به دلیل افزایش استرس، فشارهای زندگی، آلودگی هوا و شلوغی معابر در شهرهای بزرگ از جمله تهران شرایطی را رقم زده است تا خرید ویلا مناسب را برای رسیدن به آرامش، جزو برنامه‌های زندگی بسیار از خانواده ها قرار بگیرد. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری قصد داریم به طور کامل شما را با خرید ویلا آشنا خواهید شد تا با اطلاعات بیشتری دست به انتخاب بزنید.

نکات مهم پیش از خرید ویلا

در صورتی که تصمیم شما برای خرید یک ویلا جدی است، نباید بی‌گدار به آب زده و به اقداماتی که ممکن است به ضررهای مالی ختم شود، دست بزنید. بنابراین توصیه می‌شود با در نظر گرفتن تمامی جوانب دست به خرید بزنید. همچنین به نکاتی توجه کنید که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم.

مدیریت مالی خرید ویلا

اولین نکته مهمی که در ارتباط با خرید ویلا به خصوص در شهرهای شمالی باید به آن توجه کنید، بررسی هزینه‌ها و بودجه مورد نظر است. شما باید پیش از هرگونه اقدامی باید ببینید از ویلا چند بار در سال می‌خواهید استفاده کنید و آیا با توجه به شرایط اقتصادی برایتان مقرون به صرفه است که تمام یا بخشی از سرمایه خود را برای خرید ویلایی هزینه کنید؟

بدین منظور باید به محض خرید ویلا فکر نکنید تمام هزینه‌های مورد نظر را پرداخت کرده‌اید و دیگر قرار نیست مخارجی متوجه شما شود. چرا که خرید ویلا همانند خرید منزل مسکونی بوده و ممکن است هزینه‌های بعدی و غیر قابل پیش بینی برایتان ایجاد کند.

هزینه‌های جانبی

همان طور که می‌دانید برای ویلا همانند املاک مسکونی مانند منزل یا آپارتمانی باید به صورت ماهانه یا سالانه مبالغی را تحت عنوان شارژ که شامل هزینه‌های نگهداری و سایر مشاعات است، پرداخت کنید. این را هم بدانید که معمولا شارژ ویلاها حتی در بسیاری موارد از مبلغی که بابت شارژ ساختمان مسکونی می‌پردازید، بیشتر است. علاوه بر این ممکن است در شهرک‌های ویلایی بنا بر تصمیم مدیریت شهرک و صاحبان ویلاها هزینه‌هایی برای بهبود فضا بر شما تحمیل ‌شود که اگر نتوانید میزان هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید به هیچ وجه خرید ویلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

تعمیرات سالانه

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در خرید ویلا به آن اشاره کرد رسیدگی و تعمیرات به موقع آن است. ویلاهایی که به صورت انبوه در بازار املاک عرضه و به فروش می‌رسند اغلب به صورت بساز و بفروشی ساخته می‌‎شوند. ممکن است سازه ساخته شده چندان مقاومت و استانداردی نداشته باشد و بعد از یک الی دو سال از ساخت آن به تعمیرات سالانه اساسی نیاز پیدا کند و مدام به آنها رسیدگی شود. اگر وقت و بودجه لازم برای رسیدگی مداوم ویلایتان را ندارید از خرید ویلا منصرف شده و در جای دیگری سرمایه گذاری کنید.

محل مورد نظر

از جمله نکات بسیار مهم در خرید ویلا، منطقه انتخابی است. ممکن است مکانی خوش آب و هوا را برای خرید ویلا انتخاب کرده اما به دلیل عدم آگاهی از منطقه مورد نظر ممکن است پس از مدتی از سکونت در آن منصرف شوید. وضعیت رفتاری نامناسب مردم محله نسبت به افراد خارج از منطقه، قطعی زودهنگام یکی از مواد مصرفی از جمله آب، برق، گاز و تلفن، امکانات نامناسب و عدم دسترسی به فروشگاه‌های مورد نیاز و… از جمله مواردی که باید پیش از خرید ویلا به آنها توجه کنید.

استعلام سند

سند تک برگ یا منگوله دار به عنوان معتبرترین سند کشور شناخته می‌شود. بنابراین پیش از خرید ویلا باید سند مالکیت آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و از طریق دفترخانه استعلام بگیرید.

منافع

اگر از مصالح خوبی در ساخت ویلاهای شمالی کشور استفاده نشود، به دلیل رطوبت دچار فرسایش می‌شوند. پیش از خرید ویلا نسبت به مصالح به کار گرفته شده اطمینان حاصل نمایید و ترجیعا از سازندگان به نام، ویلای مدنظر را خریداری کنید.

انواع ویلا

معمولا ویلاها به دو صورت شهرکی یا مستقل ساخته می‌شوند. اگر خانواده شما از آن دسته از کسانی هستند که فضای کاملا خصوصی برایشان در اولویت قرار دارد، ویلای مستقل گزینه بسیاری خوبی محسوب می‌شود. اما اگر امنیت برای خانواده شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ویلای شهرکی را می‌توان پیشنهاد دارد. چرا که ویلاهای شهرکی از چندین نگهبان برخوردار هستند و می‌توانند امنیت ویلای شما را تضمین کنند. در صورتی که شما از آن دسته از افرادی هستید ماهی یکی دو بار به ویلای خود سر می‌زنید، ویلای شهرکی مناسب‌تر است.

نورگیری ویلا

یکی از مواردی که ممکن است سازندگان نسبت به ساخت ویلا بی‌توجه باشند، نورگیری است. بنابراین توصیه می‌شود پیش از قولنامه به طور کامل وضعیت نورگیری محل مورد نظر را بررسی کنید.

چه ویلاهایی نخریم؟

اگر ویلای مورد نظر در موقعیت جغرافیایی بسیار خطرناکی احداث شده، برای خرید آن هیچ اقدامی نکنید. حریم رودخانه‌ها از جمله مکان‌هایی است که ممکن است به دلیل سستی زمین آسیب ببیند.

خرید ویلا در حریم دکل‌های برق با فشار قوی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که تشعشعات برای انسان بسیار مضر بوده و خطرات جبران ناپذیری را به ساکنان ایجاد می‌کند.

بسیاری از خانواده‌ها به منظور دوری از هرگونه صدا، اقدام به خرید ویلا می‌نمایند. حتما پیش از خرید ویلای مورد نظر نسبت به محیط تحقیقات لازم را به عمل آورده تا مکان مورد نظر کاملا در وضعیت آرامش قرار داشته باشد.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *