اعلانیه
اعلانیه

ایده‌‌های خلاق دکور اداری برای افزایش بهره وری

قرار گرفتن در یک جریان سازنده همیشه آسان نیست. طبیعی است که گاهی اوقات در محل کار احساس عدم تمرکز کنید، اما خبر خوب این است که فضای کاری ما بر بهره وری تحت کنترل ما تأثیر می‌گذارد.

در حالی که فضای نامناسب می‌تواند حواس را پرت کند، فضای مناسب می‌تواند حواس ما را تحریک کند، به ما انگیزه دهد و به ما کمک کند کارآمد و متمرکز بمانیم. سرمایه گذاری در طراحی و چیدمان‌های متفکرانه برای دفتر شما می‌تواند روحیه شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. به هر حال، اگر ۴۰ ساعت در هفته را در یک فضا می‌گذرانید، نباید از آن لذت ببرید؟ می‌توانید حرفه‌ای بودن را با موارد دلخواه شخصی خود ترکیب کنید و محیطی ایجاد کنید که شما را تشویق به تمرکز کند (به جای اینکه حواسش پرت شود). برای کشف ایده‌های دکور اداری برای زیبا کردن فضای کاری این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

با ارگونومی شروع کنید

قبل از پرداختن به جزئیات دکوراسیون دفتر کار خود، باید با چیدمان یک فضای کاری کارآمد شروع کنید. بعضی از افراد دوست دارند هنگام کار بایستند و استفاده از میز با قد مخالف این امکان را فراهم می‌کند. برخی دیگر دوست دارند فضای زیادی داشته باشند تا انبوهی از وسایل را دور نگه دارند. شخص دیگری ممکن است L را ترجیح دهد. میز به شکلی که بتوانند بین دو ایستگاه کاری حرکت کنند یا همزمان دو صفحه نمایش داشته باشند.

سطوح بزرگ را انتخاب کنید

مانند در نظر گرفتن نیازهای هر فرد، سطوح بزرگی را در نظر بگیرید که می‌توانند چند منظوره باشند. ایستگاه‌های کاری متفاوتی ایجاد کنید که متناسب با شخصیت کارکنان و نیازهای لجستیکی روزانه شما باشد. گاهی اوقات مشاهده ساده تنها چیزی است که شما نیاز دارید، یا می‌توانید سعی کنید با کارکنان خود در مورد معنای یک محیط عالی برای آنها مصاحبه کنید. همین امر در مورد طراحی دفتر کار شخصی شما نیز صدق می‌کند.

فضای خود را شلوغ کنید

فنگ شویی دفتر خوب با بی‌نظمی شروع می‌شود. ما ممکن است در عصر دیجیتال زندگی کنیم که در آن به راحتی می‌توان فضای ذخیره سازی فایل بیشتری را در حساب‌های ابری خود به دست آورد، اما درهم ریختگی در دنیای واقعی چندان ساده نیست. در حالی که اجتناب ناپذیر است، شما. با ایجاد فضایی تمیز که الهام بخش شما برای شروع روز کاری است، به خودتان (و بهره وری خود) لطف کنید. فضایی را برای وسایل ذخیره سازی دیجیتال و اصول اولیه کار (قلم، مداد، کاغذ چاپ، دفترچه یادداشت، تخته پاک کن خشک، سه پایه) ایجاد کنید.

گیاهان زنده را بگنجانید

یک راه بی‌دردسر برای ایجاد احساس جذابیت در دفتر این است که آن را با تعداد زیادی گیاهان زنده آرایش کنید. گیاهان فضای باز را به داخل می‌آورند، آرامش طبیعی را به فضا دعوت می‌کنند و حتی هوا را تمیز می‌کنند. گونه‌های بزرگ می‌توانند بیانیه‌ای را در طراحی شما ایجاد کنند، یا گیاهان کوچک میز برای هر یک از اعضای تیم می‌توانند ظاهری منسجم در سراسر دفتر ایجاد کنند.

طراحی مناطق اشتراکی

وقتی نوبت به ایجاد یک محل کار کاربردی می‌رسد، مهم است که مطمئن شوید فضاهایی را برای جمع شدن افراد طراحی کرده‌اید. ایجاد مناطق اشتراکی تیم شما را تشویق می‌کند تا زمانی را برای رد کردن ایده‌های یکدیگر، آشنایی با همکاران خود و معاشرت در مورد پروژه‌ها صرف کنند. یک میز پهن با تعداد زیاد صندلی انتخاب کنید و به آن ظاهری شیک بدهید تا آن ناهارها و جلسات طولانی را جذاب‌تر کنید.

روی راحتی تمرکز کنید

ما می‌دانیم که نشستن در تمام روز برای بدن ما عالی نیست، به خصوص اگر روی صندلی ناراحت کننده‌ای قرار بگیریم که ما را به خمیدن و جابجایی دعوت می‌کند. روی یک صندلی اداری قانونی سرمایه گذاری کنید که وضعیت بدنی خوب را تشویق می‌کند و هنگام انتخاب صندلی خود، طرح را در ذهن خود نگه دارید. می‌تواند پشت یک میز چوبی ساده بیرون بیاید، یا حتی به عنوان نقطه کانونی دفتر شما عمل کند.

فضای ذخیره سازی خود را سفارشی کنید

مشابه داشتن یک فضای کاری کاربردی، ایجاد فضای ذخیره سازی برای سازماندهی تیم شما مهم است. ذخیره‌سازی را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. پیدا کنید که به چه چیزی نیاز دارید و به بتوانید به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

از مبلمان تغییر کاربری داده شده استفاده کنید

ترفند یک طراح دفتر باهوش این است که قطعاتی را که قبلاً در اختیار دارید برای ذخیره سازی تغییر کاربری دهد. به عنوان مثال، یک کمد را به کمد بایگانی تبدیل کنید، سطل‌ها و سبدها را برای پر کردن قفسه‌های خالی اضافه کنید، یا از صندلی‌های ناهارخوری قدیمی به عنوان صندلی برای مهمانان استفاده کنید. کمدهای داخلی با قفسه‌های فراوان ایجاد کنید تا درهم و برهمی را از دید و سازماندهی دور نگه دارید. در اینجا، عملکرد و طراحی به عنوان حس خانه و سبک شخصی در داخل یک میز چوبی گرم تلاقی می‌کنند.

فضایی برای وعده‌های غذایی ایجاد کنید

اگر قسمتی از روز کاری وجود داشته باشد که به اتفاق آرا مورد علاقه باشد، آن ناهار است. فضایی در دفتر خود ایجاد کنید تا راحت بنشینید و از یک وعده غذایی با همکاران خود لذت ببرید: نه تنها به شما کمک می‌کند بعد از استراحت احساس آرامش کنید، بلکه در زمان جمع شدن هم تیمی‌ها به گفتگوی جالب و ایده‌های خلاقانه برای پروژه‌ها دعوت می‌کند.

به روشنایی خود انرژی دهید

نور بد کاتالیزوری برای احساس خواب آلودگی و تخلیه است. چراغ‌های اداری فلورسنت سنتی بیش از آنکه جذاب باشند، کهنه می‌شوند، بنابراین برای افزایش انرژی، از چراغ‌های جدید استفاده کنید. دفتر خود را با لامپ (بزرگ یا کوچک، ایستاده یا رومیزی) برای احساس آرامش و آسایش خوب کنید.

یک استراحت در سبک

در حالی که در واقع کار کردن مهمترین بخش کار است، همچنین ضروری است که برای استراحت وقت بگذارید. هر یک یا دو ساعت یکبار چند دقیقه استراحت کنید و شارژ کنید تا ذهن خود را متمرکز و تیز نگه دارید. با طراحی یک مکان اختصاصی برای استراحت، می‌توانید زمانی که احساس خستگی می‌کنید، به سرعت از آن خارج شوید، سپس با احساس شادابی به پروژه‌های خود بازگردید.

از قطعات بی‌زمان استفاده کنید

طراحی مدرن میانه قرن به طور طبیعی خود را به ترکیبی از طراحی حرفه‌ای زاویه‌ای ساده با راحتی‌های سنتی خانه می‌دهد. زیبایی طراحی مدرن در اواسط قرن این است که قطعات جاودانه هستند. با مبلمان چوبی گردویی و چوبی سخت همراه با صندلی‌های کناری تافت، ظاهر را در فضای خود بگنجانید.

مواردی را که دوست دارید بگنجانید

از آنجایی که شما زمان زیادی را در دفتر می‌گذرانید، بودن در کنار وسایلی که به شما احساس آرامش می‌کنند مفید است. شخصی‌سازی فضایتان به شما کمک می‌کند الهام‌بخش باشید و روز را سپری کنید. گل‌ها، اشیاء مورد علاقه خود را بچینید و آثار هنری را آویزان کنید. وقتی قطعات اطراف خود را دوست داشته باشید، خلق و خو و بهره وری شما را بهبود می‌بخشد.

موارد ضروری را سازماندهی کنید

اگر کارهای روزمره شما نیاز به مطالعه زیاد دارد، برای دسترسی آسان، کتاب‌های خود را به صورت سازماندهی شده به نمایش بگذارید. قفسه‌های کتاب حسی حرفه‌ای به هر اتاقی می‌افزایند و در صورتی که به درستی طراحی شوند، سبکی خاص به آن می‌دهند. اگر کتاب‌ها بخشی از برنامه شما نیستند، از قفسه‌های کتاب خود برای سازماندهی اقلام ضروری استفاده کنید تا در صورت لزوم بیرون بیاورید.

سبک با دکوراسیون منحصر به فرد

دادن ویژگی منحصر به فرد شخصیت به دفتر خود می‌تواند به آن احساس پویا و بازیگوشی بیشتری بدهد. برای روشن‌تر کردن فضای خود، آثار هنری مقرون به صرفه را انتخاب کنید، یا چند آینه را طوری طراحی کنید که نور را در اطراف اتاق بتاباند. آینه‌های کوچکی که در یک سری یا گروه‌بندی قرار می‌گیرند می‌توانند نمایشی خلاقانه و جذاب باشند. آینه‌ها، کاغذ دیواری‌ها و تکه‌های نقاشی دیواری می‌توانند هر اتاق را در زمانی که دیوارها خالی می‌شوند کامل کنند.

سبک تقویم جلو و مرکز

از آنجایی که یک محل کار سازمان یافته یک محل کار شاد است، با ساده‌ترین نیاز شروع کنید. جلو و وسط تقویم خود را طراحی کنید و یک نسخه بزرگ را با چاپی بازیگوش انتخاب کنید تا در مسیر خود باقی بمانید. یادداشت‌های چسبناک با کد رنگی را برای یادآوری رویدادهای مهم اضافه کنید یا با طراحی سیاه و سفید آن را براق نگه دارید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *