اعلانیه

انواع دیوارپوش؛ مزایا و معایب

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 10 بازدید
اعلانیه

انواع دیوارپوش؛ مزایا و معایب

دیوارپوش‌ها متناسب با مقاومت و نوع کارایی، در جهت زیباسازی دکوراسیون داخلی و جدا کننده فضا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از بخش‌های مهمی که در زیبایی محیط مورد نظر (منزل، محل کار و یا فروشگاهها) بسیار اثر گذار است، دیوارپوش است. یکی دیوارپوش مناسب علاوه بر این که به عنوان یک عنصر دکوراتیو به شمار می‌آید، برای جدا کردن فضا، گزینه بسیار مناسبی است. این عنصر مهم در دکوراسیون، به لحاظ جنس و ظاهر از تنوع بالایی برخوردار است و باید متناسب با نوع کارایی، انتخاب شود. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، به بررسی انواع دیوارپوش، مزایا و معایب هر یک از آنها می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

دیوارپوش چرمی؛ مزایا و معایب آن

 

دیوارپوش چرمی به عنوان یکی از زیباترین دیوارپوش‌ها موجود در بازار شناخته می‌شود. این دیوارپوش به منظور عایق صدا و حرارت در منازل مسکونی، هتل‌ها و ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارپوش‌های به شکل توپر و نرم طراحی و ساخته می‌شود و نمای بسیار زیبایی در محیط مورد نظر به وجود آورد.

دیوارپوش چوبی؛ مزایا و معایب آن

 

نوع دیگری از دیوارپوش ها که می توان آنها را در سایزها، طراحی ها و رنگ های متنوع و مختلف تهیه کرد، دیوارپوش چوبی است. آن دسته از افرادی که قصد دارند محیطی گرم و صمیمی را در محیط خانه و محل کار ایجاد کنند، این دیوارپوش گزینه بسیار مناسبی است.

دیوارپوش سه بعدی؛ مزایا و معایب آن

 

دیوارپوش سه بعدی به عنوان یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش ها به شمار می آید. وزن کم و نصب راحت از جمله ویژگی های اصلی این دسته از دیوارپوش ها محسوب می شود. دیوارپوش سه بعدی را بدون آنکه آسیبی ببیند، می توان با آب سطوح آن را تمیز کرد. این نوع از دیوارپوش ها همچنین کاملا ضد حریق است و به منظور ایمنی دیوارپوش‌های محیط خانه و یا محل کار از آتش، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

دیوارپوش سنگی؛ مزایا و معایب آن

 

یکی دیگر از دیوارپوشی که طی چند سال اخیر به منظور زیبایی دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است، دیوارپوش سنگی است. معمولا چنین دیوارپوش‌ها را پشت دیوارهای تلویزیون و یا دیوارهای پشت شومینه، نصب می‌کنند که به زیبایی دکوراسیون بسیار کمک می‌کند. مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه و هرگونه خراشیدگی از جمله ویژگی‌های اصلی دیوارپوش سنگی است. برای نصب این دیوارپوش از چسب سیمان استفاده می شود؛ به گونه‌ای که چسب مربوطه را به قسمت کوچکی مالیده تا فرصت چسباندن سنگ قبل از خشک شدن چسب وجود داشته باشد.

دیوارپوش شیشه‌ای؛ مزایا و معایب آن

 

آن دسته از افرادی که زیبایی آشپزخانه برایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دیوارپوش شیشه ای می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. رنگ‌هایی که در این دیوارپوش مورد استفاده قرار می گیرد، منجر به زیبایی فضای آشپزخانه می‌شود.

دیوارپوش آلومینیومی؛ مزایا و معایب آن

 

از قطعات آلومینیوم کامپوزیت، دیوارپوش آلومینیومی تشکیل می‌شود که با ضخامت ۴ میلی متری ساخته می‌شود. این نوع از دیوارپوش‌ها در انواع طرح دار، ترکیبی و تک رنگ در دسترس متقاضیان است. برای نصب دیوارپوش آلومینیومی به دیوار از چسب قدرتمندی استفاده می‌شود. در صورتی که سطح دیوار محیط مورد نظر نیاز به زیرسازی داشته باشد، سطح مورد نظر با استفاده از پروفیل امگا، صیقل داده شده و سپس به وسیله چسب بسیار قوی، روی دیوار نصب می‌شود.

دیوارپوش کاغذی؛ مزایا و معایب آن

 

دیوارپوش کاغذی که عموما با نام کاغذ دیواری در بازار شناخته می‌شود، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در دسترس متقاضیان قرار دارد. با استفاده از این دسته از دیوارپوش‌ها علاوه بر اینکه می‌توان یک دکوراسیون زیبا و جذاب را در محیط خانه و یا محل کار ایجاد کرد، بلکه می‌توان عیوب دیوار را از پنهان کرد. از جمله ویژگی‌های اصلی دیوارپوش کاغذی می‌توان به قابلیت شستشو، مقاوم در برابر تابش نور خورشید، جلوگیری از انتقال سر و صدا، مقاوم در برابر کشش بالا، مقاوم پذیر در برابر خط و خش و برخورد اشیای نوک تیز اشاره کرد.

دیوارپوش پی وی سی (PVC) ؛ مزایا و معایب آن

 

دیوارپوش PVC به عنوان یکی از مقاوم‌ترین دیوارپوش‌های موجود در بازار است که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای محیط‌های متنوع طراحی و ساخته می‌شود. این دیوارپوش به راحتی قابل شستشو است و از عمر بالایی برخوردار است. یکی از الزامات مهم برای نصب دیوار پوش پی وی سی این است، باید سطح مورد نظر صاف و همواره باشد و اگر دیوار قوس دار باشد، نباید انتظاری زیبایی از این دیوارپوش داشته باشید.

دیوارپوش فایبرگلاس؛ مزایا و معایب آن

 

دیوارپوش فایبرگلاس یا الیاف شیشه نوعی از دیوارپوش است که از موادی غیر سمی نظیر سیلیس، کربنات، کوارتز و دولومیت ساخته شده است و به شکل پارچه پر از تار و پود روی دیوار نصب. فایبرگلاس در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و حرارت آسیبی به آن وارد نمی کند. دیوارپوش فایبرگلاس به دلیل غیرقابل اشتعال بودن، در انواع ساختمان ها قابل استفاده است. سرعت بالای اجرا، صرفه جویی در هزینه، وقت و عمر طولانی از جمله مزایایی این دیوارپوش به شمار می آید. همچنین عمر مفید این دیوارپوش ۲۰ سال است. بر خلاف دیوار پی وی سی که برای نصب آن باید دیوار کاملا بازسازی شود، در دیوارپوش فایبرگلاس نیازی به بازسازی دیوار نیست و به راحتی بر روی دیوارهای برجسته و حتی تورفته نیز قابل نصب است.

دیوارپوش آکوستیک؛ مزایا و معایب آن

 

معمولا برای فضاهایی که نیاز به جذب صورت دارند، مانند اتاق جلسات و آمفی تئاتر، دیوارپوش آکوستیک گزینه مناسبی است. پوشش‌های آکوستیک از پارچه‌هایی از جنس پلی استر و اولفین تولید می‌شوند. در هنگام نصب دیوارپوش آکوستیک، به منظور جلوگیری از آسیب رسیدگی به دیوار، بهتر است از پنل های دیواری استفاده شود.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *