اعلانیه
اعلانیه

افزایش وام ودیعه مسکن به ۱۰۰ میلیون

با تصمیم شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

طی چند هفته اخیر خبرهایی مبنی بر کاهش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ مطرح شده بود اما با درخواست وزیر راه و شهرسازی از بانک مرکزی، مجدد اعطای وام کمک ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اخذ شده مبلغ وام ودیعه مسکن افزایش یافت تا با توجه به افزایش اجاره بها و کاهش قدرت پرداخت، امکان بهره مندی از چنین تسهیلاتی توسط متقاضیان فراهم شود.

وام ودیعه مسکن ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی

بانک مرکزی سقف اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده است که بر این اساس در تهران رقم اعطای وام با افزایش ۳۰ میلیون تومانی نسبت به سال گذشته به ۱۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین در مراکز استان‌ها این رقم به ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش سود وام ودیعه مسکن به ۱۸ درصد

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، مدت زمان بازپرداخت این وام حداکثر پنج سال اعلام شده است. در حالی که به طور دقیق سود وام ودیعه مسکن اعلام نشده است اما بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه های مختلف، این سود از ۱۳ درصد سال گذشته به ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. اقساط این وام در سال گذشته بر اساس مبلغ ۶۰ میلیون تومان در تهران، یک میلیون و پانصد هزار تومان بود اما به نظر می رسد با افزایش میزان سود اعلام شده، اقساط این وام به ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند. پیش بینی می‌شود اقساط وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن حدود ۱.۵ میلیون تومان و اقساط وام ۴۰ میلیون تومانی اجاره مسکن و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر هم زیر یک میلیون تومان اعلام شود.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *