اعلانیه
اعلانیه

آشنایی با ۸ سبک‌ دکوراسیون داخلی پرمخاطب

کارکرد دکوراسیون داخلی فقط زیبایی و چشمگیری نیست. با بهره گرفتن از دکوراسیون داخلی می‌توان از فضای مورد نظر بهترین بهره را گرفت.

این روزها بازار دکوراسیون داخلی حسابی گرم است. طراحان دکوراسیون و بسیاری از مالکان خانه‌ها، ادارات و شرکت‌ها و… به دنبال این هستند که با کمک گرفتن از فردی ماهر، به دکوراسیون داخلی بپردازند و محیطی استثنائی و چشمگیر به وجود آورند. البته کارکرد دکوراسیون داخلی فقط زیبایی و چشمگیری نیست. با بهره گرفتن از دکوراسیون داخلی می‌توان از فضای مورد نظر بهترین بهره را گرفت. به عنوان مثال اگر خانه‌ای کوچک دارید، یک طراح دکوراسیون داخلی می‌تواند به شما کمک کند که با انتخاب رنگ و چیدمان، از کمترین فضا بیشترین استفاده را ببرید.

در ادامه ما به معرفی ۸ سبک دکوراسیون داخلی پرداخته‌ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری می‌توانید مطابق با سلیقه، بودجه و نوع خانه خود، سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید و برای آن بودجه‌ای در نظر بگیرید.

دکوراسیون کلاسیک

کلمه کلاسیک احتمالا شما را یاد امپراطوری یونان و رم باستان می‌اندازد. ایده سبک دکوراسیون کلاسیک نیز از سه مفهوم مهم در این دو امپراتوری باشکوه یعنی نظم و تعادل و تقارن، گرفته شده است. بنابراین عظمت و شکوه حرف اول را در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک می‌زند. به همین دلیل، دیوارهای دارای گچ‌بُری‌، لوازم آنتیک و کلاسیک مثل سرویس مبلمان و سرویس خواب، سقف‌های بلند، پرده‌های سلطنتی با پارچه‌های طرحدار و رنگ‌های گرم نظیر قهوه‌ای و طلایی و… از مشخصه‌های سبک کلاسیک دکوراسیون منزل است.

دکوراسیون مینیمال

این روزها سبک مینیمال یکی از سبک‌ها پرطرفدار و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی منزل است. علاقه‌مندان به سبک مینیمال معتقدند که «کم هم زیاد است». بنابراین، از کمترین لوازم و وسایل در دکوراسیون خانه خود استفاده می‌کنند. رنگ‌های خنثی، به ‌ویژه رنگ سفید، در دکوراسیون منزل به سبک مینیمال غالب است. در خانه‌ای با سبک دکوراسیون مینیمال شما هیچ زرق و برق و تزئینات اضافه‌ای نمی‌بیند. همه‌چیز در نهایت سادگی و به دور از پیچیدگی به چشم می‌آید و از اکسسوری‌ها هم هیچ خبری نیست.

دکوراسیون مدرن

شاید بتوان گفت استفاده از خطوط و اشکال مختلف به ویژه دایره‌ها و چهارگوش‌ها که هر کدام معنای خاصی را به بیننده القا می‌کنند، حرف اصلی را در دکوراسیون به سبک مدرن می‌زند. در نتیجه استفاده از رنگ‌های ساده، خطوط صاف و منظم و بدون هیچ پیچیدگی و حضور تابلوهای مدرن، مجسمه‌های انتزاعی و نقاشی ابستره از خصیصه‌های مهم سبک مدرن در دکوراسیون منزل است. سبک مینیمال تا حدودی شبیه سبک مدرن است، اما در سبک مدرن تاکیدی بر استفاده از کمتر نیست.

دکوراسیون سنتی

جزئیات حرف اول را در سبک سنتی می‌زنند. از ویژگی‌های دیگر این سبک می‌‌توان به استفاده از عناصر مختص به فرهنگ و آداب و رسوم محل زندگی صاحب خانه اشاره کرد. برای مثال در خانه‌ای که به سبک سنتی دکوراسیون شده است، شما شاهد پشتی، تخت چوبی و… خواهید بود. رنگ تیره، استفاده از لوازمی از جنس چوب، خطوط منحنی، استفاده از پارچه‌هایی از جنس مخمل و ابریشم و…  در دکوراسیون منزل به سبک سنتی زیاد دیده می‌شود.

دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون منزل به ناحیه شمالی اروپا تعلق دارد. این سبک همچون نام جغرافیایی‌اش برف و کوهستان و سرما را تداعی می‌کند. از این رو، استفاده از رنگ‌های سرد و خنثی، بارزترین ویژگی سبک اسکاندیناوی است. کف‌پوش‌های چوبی با رنگ روشن، مبلمان براق و مدرن، لوازم تزئینی شیشه‌ای، قاب عکس‌های مختلف و ساده، نور طبیعی زیاد، استفاده از پارچه‌های زمستانی با بافت ضخیم مثل پشم و کتان، از عناصر پرکاربرد سبک اسکاندیناوی می‌باشد.

دکوراسیون فرانسوی

دکوراسیون به سبک فرانسوی یکی از کارهایی است که نیازمندِ هزینه زیاد است، زیرا این دکوراسیون باید تداعی‌گر شکوه فرانسه و تاریخش باشد. همچنین سبک فرانسوی، تمایل زیادی به استفاده از نور و روشنایی دارد. برای همین در دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی، از امکانات زیادی مثل آویزهای دارای شمعدان، چراغ‌های طبقه‌ای و آویز کریستال و… به‌ منظور نورپردازی بیشتر فضای خانه استفاده می‌شود. گچبری‌های خاص، پارچه‌هایی مخملی و بروکاد، قاب‌هایی از جنس طلا، نقره و برنز از دیگر ویژگی‌های این سبک از دکوراسیون منزل است.

دکوراسیون مراکشی

اگر دوست دارید دکوراسیون منزل شما تلفیقی از چند سبک مختلف باشد، ما به شما سبک مراکشی را پیشنهاد می‌کنیم. سبک مراکشی تلفیقی از چندین سبک از جمله سبک عربی، مدیترانهای و آفریقایی است. سبک مراکشی تداعی‌کننده محله‌ها و قصرهای باشکوه آن منطقه جغرافیایی است. هر چقدر که سبک‌های دیگر دکوراسیون دارای رنگ‌های سرد و خنثی بودند، در سبک مراکشی از رنگ‌های شاد و پرانرژی نظیر فیروزه‌ای، سبز، قرمز و آبی و… استفاده می‌شود. جزئیات زیاد و پیچیده، استفاده از نقوش متفاوت، استفاده از صنایع فلزی که قلم زنی شده‌اند و هنر اصلی مراکش است و سرویس مبلمان حکاکی‌شده و… از عناصر سازنده سبک مراکشی به شمار می‌روند.

دکوراسیون ساحلی

سبک ساحلی که نام دیگر آن سبک همپون است، به مناطق ساحلی آمریکا تعلق دارد. همانطور که از عنوان این سبک برمی‌آید، این سبک تداعی‌کننده آرامش ساحل است و در آن از عناصر ساحلی استفاده می‌شود. رنگ‌های سبز و آبی و خاکستری، لوازم چوبی و ساده و همچنین حضور پنجره‌های قدیِ بزرگ که سرتاسر خانه به چشم می‌خورند، جز ویژگی‌ها و عناصر مهم سبک ساحلی هستند که احساس آرامش و حضور در ساحل را برای افراد خانواده و هر مهمانی، به ارمغان می‌آورند.

مهم‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی که قادر به اجرای آن در خانه‌های خود هستیم، موضوعِ این یادداشت از مجموعه یادداشت‌هایی با موضوع دکوراسیون داخلی بود. امید است خواندن این مقاله به شما در انتخاب دکوراسیونی که متناسب با سلیقه و بودجه شما است، کمک کند.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *