اعلانیه
اعلانیه

منطقه ۱۱ از ۴ ناحیه و ۱۹ محله تشکیل شده است و به دلیل امکانات مناسب در حوزه حمل و نقل، منطقه بسیار مناسبی برای خرید و یا اجاره مسکن به شمار می آید. قیمت مسکن در محله های مختلف این منطقه بر اساس موقعیت و امکانات ساخت نیز متفاوت است و خانواده ها بر اساس بودجه مورد نظر می توانند یکی از محله های این منطقه را برای خرید انتخاب کنند. در صورتی که قصد دارید در یکی از محله های منطقه ۱۱ خانه ای را برای سکونت خریداری و یا سرمایه گذاری کنید توصیه می کنیم این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری را تا پایان دنبال کنید.
آشنایی با منطقه ۱۱:
این منطقه از شمال به خیابان آزادی و انقلاب شروع شده و تا خیابان شوش در جنوب تهران ادامه دارد و از شرق توسط خیابان‌های حافظ و وحدت اسلامی از سایر مناطق جدا شده و تا خیابان توحید و نواب گسترده شده است. این منطقه به دلیل مجاورت با میدان انقلاب و دانشگاه های بسیار آن به عنوان مرکز فرهنگی شهر تهران شناخته شده است. همچنین به دلیل وجود مراکز مهم سیاسی و نظامی نیز جز مناطق مهم تهران به شمار می آید.
محله‌های منطقه ۱۱:
منطقه ۱۱ از ۱۹ محله تشکیل شده است که شامل محله های زیر است:
آذربایجان، آگاهی، اسکندری جنوبی، امیریه، انبار نفت، جمال‌زاده، حشمت‌الدوله، جمهوری، خرمشهر، راه‌آهن، شیخ هادی،عباسی، فروزش، انقلاب، قلمستان، برادران جوادیان، مخصوص، منیریه، میدان حر، هلال‌احمر، کارگر جنوبی، دخانیات، ابوسعید، وحدت اسلامی و کاشان.
سیستم حمل و نقل منطقه ۱۱:
یکی از امکانات بسیار مناسب این منطقه که باعث شده تا به عنوان یکی از مناطق اصلی برای سکونت در تهران به شمار آید این است که دسترسی به ایستگاه‌های مختلف اتوبوس، تاکسی، مترو و خیابان‌های اصلی بسیار آسان است. از جمله ایستگاه های فعال این منطقه: ایستگاه متروی تئاتر شهر، ایستگاه متروی جوادیه، ایستگاه متروی حسن‌آباد، ایستگاه متروی دانشگاه امام علی، ایستگاه متروی راه‌آهن، ایستگاه متروی منیریه و ایستگاه متروی میدان حر می باشد. همچنین خیابان‌های امام خمینی، جمهوری، قزوین و مولوی از جمله خیابان های اصلی منطقه ۱۱ می باشد.
جاذبه‌های منطقه ۱۱:
یکی از دلایل محبوبیت منطقه ۱۱ نزد ساکنان آن، وجود مراکز فرهنگی، تفریحی و تاریخی است. میدان حسن آباد، خانه‌های تاریخی عمارت تیمورتاش، مینایی، امیر بهادر و انیس الدوله از جمله جاذبه های دیدنی شهر تهران است که در این منطقه واقع شده است. همچنین خانه و موزه استاد مقدم، کلیسای شرق آشوری و کلیسای مریم مقدس، قلب هنری و نمایشی در چهارراه ولی‌عصر تئاتر شهر با معماری خاص همگی در این منطقه قرار دارند.
خرید خانه در منطقه ۱۱:
در ادامه این مقاله، به بررسی خرید خانه در این منطقه بر اساس محله ها می پردازیم:
* محله منیریه
به‌منظور خرید خانه در منطقه ۱۱ و محله منیریه ابتدا باید با توجه به بودجه خود، واحدهای نوساز یا چند سال ساخت را انتخاب کنید. متوسط قیمت خرید آپارتمان محله منیریه در حدود بین ۲۴ الی ۲۶ میلیون تومان برای هر مترمربع است. در مقابل برای خرید آپارتمان در محله‌های منطقه ۱۱ و این محله واحدهای نوساز با قیمتی حدود ۳۰ الی ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسند. تعداد واحدهایی با متراژ کوچک که از قیمت مناسبی برای خرید برخوردارند در این محدوده بسیارند.
*محله امیریه
در محله امیریه برای خرید آپارتمان در منطقه ۱۱ و واحدهای نوساز باید بودجه‌ای در حدود ۳۳ تا ۳۶ میلیون تومان در اختیار داشته باشید. موارد فروش املاک این منطقه در محله امیریه، آپارتمان‌های نوساز با امکانات مناسبی را برای متقاضیان فراهم می‌کند.
*محله جمال‌زاده جنوبی
قیمت خرید آپارتمان در محله جمال‌زاده جنوبی برای واحدهای بیش از ۸ سال در حدود ۲۹ تا ۳۱ میلیون تومان است. درصورتی‌که تمایل به خرید خانه در منطقه ۱۱ و این محله با قیمت مناسب را دارید، با کمی جستجو موارد فروشی با مبلغ ۲۷ میلیون تومان نیز پیدا خواهید کرد.
*محله امیر بهادر
متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله امیر بهادر در حدود ۲۸ میلیون تومان برای خانه‌های چند سال ساخت است. در این محله باکمی جستجو می‌توان برای خرید آپارتمان در منطقه ۱۱ باقیمت مناسبی نیز اقدام کرد.
*سایر محله‌های منطقه ۱۱ تهران
قیمت خرید خانه در خیابان عباسی در حدود بین ۱۶ الی ۲۰ میلیون تومان برای واحدهای نوساز و کلید نخورده است.
شما از طریق سایت و اپلیکیشن نیازمندیهای همشهری می توانید به آگهی های املاک در منطقه ۱۱ دسترسی پیدا کنید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *