اعلانیه

آشنایی با منطقه ۱۰ برای خرید خانه

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 8 بازدید
اعلانیه

آشنایی با منطقه ۱۰ برای خرید خانه

منطقه ۱۰ تهران به دلیل برخورداری از امکانات و دسترسی‌های عمومی و آسان به سایر مناطق تهران، گزینه مناسبی برای خرید خانه محسوب می‌شود.

با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن طی چند سال اخیر، شرایط برای بسیاری از خریداران ملک در شهر تهران بسیار سخت شده است. اما در بین مناطق مختلف تهران، منطقه ۱۰ به دلیل برخورداری از آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک‌تر شرایط را برای بسیاری از خانواده‌ها برای سکونت و یا سرمایه گذاری فراهم کرده است.

در حال حاضر به طور میانگین قیمت هر متر ملک در این منطقه بین ۲۸ الی ۳۳ میلیون معامله می‌شود. در صورتی که بودجه شما کمتر از یک و نیم میلیارد باشد می‌توانید با متراژ کوچک‌تر منطقه ۱۰ را برای خرید واحد مسکونی انتخاب کنید. این منطقه علاوه بر متراژهای کوچک، از ویژگی‌های دیگری از جمله دسترسی خوب به مرکز شهر و ساختار و بافت شهری متراکم برخوردار است.

وجود چنین ویژگی‌هایی باعث شده است تا جمعیت این منطقه از تراکم بالایی برخوردار باشد. در صورتی که قصد دارید منطقه ۱۰ را برای خرید و یا حتی اجاره مسکن انتخاب کنید، بهتر است با این منطقه آشنا شوید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری این منطقه را به طور کامل زیر ذره بین قرار داده‌ایم.

معرفی منطقه ۱۰ تهران

این منطقه به عنوان یکی از کوچک‌ترین مناطق تهران، از شمال به خیابان آزادی، از جنوب به خیابان قزوین، از شرق به بزرگراه شهید نواب صفوی و از غرب به خیابان شهیدان منتهی می‌شود. بر اساس آخرین آمار صورت گرفته در سال ۱۳۹۵، این منطقه بیش از ۳۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به مساحت، به عنوان یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهری تهران شناخته می‌شود. از ویژگی های مهم منطقه ۱۰ می‌توان به دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، ترمینال غرب، فرودگاه مهرآباد و همچنین بازار تهران اشاره کرد.

محله‌های منطقه ۱۰ تهران

این منطقه با ۸۱۷ هکتار از ۳ ناحیه و ۱۰ محله تشکیل شده است. در ادامه هر یک محله‌های منطقه ۱۰ را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

  • ناحیه ۱ : ناحیه یک از شمال به خیابان کمیل، از جنوب به خیابان قزوین، از شرق به خیابان نواب و از غرب به خیابان سادات (امام زاده عبداله) منتهی می‌شود. این ناحیه شامل محله‌های هفت چنار، بریانک، سلیمانی و جی است.
  • ناحیه ۲: این ناحیه که شامل محله های از جمله امام خمینی (ره)، مرتضوی و هاشمی است، از شمال به خیابان هاشمی، از جنوب به خیابان کمیل، از غرب به بزرگراه نواب صفوی و از شرق به بزرگراه یادگار امام (ره) منتهی می‌شود.
  • ناحیه ۳: سلسبیل، کارون و زنجان به عنوان محله‌های ناحیه ۳ منطقه ۱۰ شناخته می‌شود. محدوده جغرافیایی این ناحیه از شمال به خیابان آزادی، از جنوب خیابان هاشمی، از شرق به خیابان نواب و از غرب به خیابان شهیدان است.

شرایط آب و هوایی منطقه ۱۰ تهران

این منطقه به دلیل تراکم جمعیت و قرار گرفتن در مرکز شهر، در بیشتر ماه‌های سال آلوده است. اما به طور کلی این منطقه از آب و هوای مناسب و معتدلی برخوردار است.

مسیرهای دسترسی منطقه ۱۰ تهران

منطقه ۱۰ به دلیل برخورداری از ۱۰۵ ایستگاه اتوبوس، ۲۹ خط تاکسیرانی و یک ایستگاه مترو به لحاظ دسترسی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. ایستگاه مترو نواب صفوی در تقاطع بزرگراه نواب و خیابان آذربایجان به عنوان یکی از مهم ایستگاه مترو شهر تهران محسوب می‌شود که در این منطقه واقع شده است.

امکانات منطقه ۱۰ تهران

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار خرید ملک در منطقه ۱۰، وجود امکانات رفاهی و درمانی مختلف است که تصمیم افراد را برای خرید ملک در منطقه چندین برابر کرده است.

مراکز درمانی منطقه ۱۰

این منطقه از ۶ بیمارستان مجهز و معروفی برخوردار است. بیمارستان‌های شهریار، اقبال، بابک، لولاگر، روان پزشکی و آزادی از جمله مراکز درمانی منطقه به شمار می آید.

مراکز فرهنگی منطقه ۱۰

این منطقه از ۶ فرهنگسرای عطار نیشابوری، مجتمع فرهنگی هنری اعتماد، خانه فرهنگ حرا، خانه فرهنگ شهروندان، پارک آموزش ترافیک، خانه فرهنگ توحید برخوردار است. همچنین علاقمندان به هنر هفتم می‌توانند از طریق سینماهای جی و کارون در این منطقه فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

مراکز تفریحی منطقه ۱۰

علیرغم تراکم جمعیت در این منطقه، ۳ بوستان با همت شهرداری تهران ساخته شده است. تهرانی، هفت چنار و رضوان از جمله بوستان‎های مراکز تفریحی این منطقه به شمار می‌آید. از دو موزه این منطقه می‌توان به موزه‌های هفت چنار و شهیدان اقبالی نام برد که نفش پررنگی در پر کردن اوقات فراغت ساکنان این منطقه داشته‌ است.

قیمت مسکن منطقه ۱۰ تهران

در حال حاضر قیمت خانه نوساز در منطقه ۱۰ برای متراژ کمتر از ۸۵ متر، حدود ۱.۵ الی ۲ میلیارد تومان است. متقاضیان خرید خانه در این منطقه برای متراژ بین ۸۵ الی ۱۵۰ متر باید بودجه‌ای بالغ بر حدود ۲ الی ۳ میلیارد تومان در نظر بگیرند. قیمت خانه‌های بالای ۱۵۰ متر نیز بیش از ۳ میلیارد تومان تعیین شده است.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *